Förskoleläraren Sofia is back !

Igår var jag som sagt barnvakt åt Stina och Elias och vad kul jag hade :) Vi hann mkt på ca 2 timmar. Spelade wii, flätade håret, spelade schack och så spelade E även gitarr och vad jag ÄLSKAR folk som spela gitarr verkligen! Så himla underbart mysigt är det. Nu är det även bestämt att jag inte ska ut på lördag för jag ska vara barnvakt! Men det kommer bli kul det med det vet jag : ) Tar väl vägen förbi öltältet på vägen hem kan jag tänka mej. Men imorn då ska det röjjas för fulla muggar! :) 

Hoppade på cykeln till Jenna efter det. Hon opererade knät igår så var ju tvungen att kolla hur det hade gått för henne. Vi käkade godis och tittade på Bella & Tyra´s Show eller vad det heter. kul kul. Cyklade hem och gick och la mej. Ställde kl på halv åtta för att jag skulle upp på en promenad men kl hann inte ringa för vi sju ringde det i hemtelefonen och jag trodde det var pappa så tänkte inte svara först. Men efter hur många signaler som helst sprang jag upp och hämtade telefonen. Det var från Bullerbyns förskola och det var dags för jobb. Var inte helt vaken när hon ringde så var tvungen att fråga vad det var för dag innan jag visste om jag kunde jobba haha. För er som inte vet så är jag vikarie på olika förskolor här i Vimmerby nu och hoppas att det blir några dagars jobb. Har två dagar till inplanerade iaf. Jag är alltså tillbaka som "fröken" som de sa till mej idag haha. 

Skulle börja halv åtta men fick komma så fort jag kunde men snabb som jag är så klev jag innanför dörren fem över halv. Där väntade frukosten på bordet och det var gott för det hann jag ju inte äta någon innan jag åkte. Slutade vid två och nu sitter jag här och väntar på att maten ska bli klar. Ska åka till Rödsle och spela match senare. 

Nu ska jag dra på musiken på en alltför hög volym och lägga mej i soffan och ladda om batterierna efter en förmiddag med massa lekande barn, skrik bajsblöjor och mkt mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0