Hur stor ar chansen?

Ligger pa stranden med barnen nar det kmr ett gang med foraldrar och barn och lagger sig tre meter ifran. De borjar prata och jag tycker jag hor svenska. Men sen horde jag spanska sa tankte att de var nog fel men nej da sa ratt jag hade. En svensk familj och en spansk. Den svenska forsokte pa lite spanska gora sig horda typ.

Nej, de gick bra de pratade och grejade. Pratade inte med dom men sa lustigt liksom. For er som missat det ar de inget turiststalle jag bor pa och de bor typ 5 svenskar har sammanlagt haha. Chansen ar med andra ord inte sa stor.

Maten gick ner som pa en dans i magarna pa oss alla tre idag. Hungriga efter en dag med mkt bad och lek. I var sa trott sa jag hittade hennes sovande pa soffa, de hander inte ofta ska jag saga er. Lillan ligger i sangen hoppas hon somnar snart ocks.

R ar pa vag hem antar jag och M jobbar 45 min till. Jag ska i sang tidigt idag. Tidigt har ar typ 23-00 haha.

Ny dag imorn!! Godnatt pa er!

Sista veckan

Sista veckan innan jag gar pa semester i tva veckor vad jag vet an sa lange. 5 dagar kvar att jobba och om nagra dagar kommer Sara :) Om nastan exakt en vecka landar M och barnen i Goteborg for tva veckor i kylan. Sjalv blir jag kvar och njuter av varmen nagra veckor till innan Sverige star pa min flygbiljett ocksa.

Precis paserat en helg som gatt sjukt fort. I lordags var vi i poolen hela formiddagen och pa kvallen var de andra pa kalas och jag tranade och grejade!

Igar fick vi besok hela dagen av R:s syster med familj, de ble som jag sa god mat och dryck och bad i poolen. skon dag!

Nyss skypeat med Sara och nu ska barnen och jag ga och handla mat!

Varmeslag

Alltsa, de gar inte forklara hur ackligt varmt det ar har. Vi har sagt de manga dagar men de kanns bara som det blir varre och idag alltsa. Vaknade och vi tog bilen till poolen och hoppade i direkt, raddningen denna dag. Nu sitter jag och vantar pa att kl ska ga sa jag kan ge mig ut och skene lite. Vantar en timme till sa blir det lite svalare.

Annars idag ar det lugnt. Imorn kommer en av R:s systrar med familj hit sa full hall igang med barn, god mat och dryck vantas.

Nu ska jag trycka i mig en banan kanner jag ar lite hungrig. Ha de bra och hoppas ni har sol i Sverige ocksa.

Sverigebesok

Igar bokade min kusin biljett ner hit. Fatta hur glad jag ar och overraskad. Trodde ALDRIG de skulle handa. Ska bli sa kul att fa ner henne hit och bara ha de hur bra och mysigt som helst. God mat, strandhand, utgang, promenader och mkt mkt mer! Ska forsoka fa henne att smaka blackfisk och allt de goda ocksa!

Hon landar iaf nasta torsdag sent pa kvallen och stannar en vecka :) Sa kul!!

Hall igång

Torsdag och snart helg igen! Helt sjukt!

Igar kvall var vi pa ferian och at glass och massa och va inte hemma forran 22 och da slangde jag ihop en sallad och R stallde sig vid grillen ett tag efter och nar M kom hem at vi grillade sardiner och sallad. gott gott!

Idag kom Lluna vid 10.30 och akte hem for lite sedan. Under tiden har jag stadat, tvattat och gjort kottbullar. Aven pratat med Ida :)

Nu kokar potatisen sa jag ska ut och ta mej ett dopp innan det ar dags for lyxmiddag med hemmagjorda kottisar :) Mumsigt varre!!

Sol

Tisdag och M jobbar 14-22 + prissankning nagra timmar efter det. Later som en jobbig dag! Sjalv sitter jag har och kollar biljetter till min kusin som jag hoppas kommer ner om nagon/nagra veckor och myser med mig :)

Annars vantar jag pa att A ska vakna sa vi kan rora oss mot stranden och fortsatta mysa dar! De tva andra familjerna kommer ocksa sa det blir nog en trevlig eftermiddag/kvall i kvallssolen!

Imorn ar jag ledig pa formiddagen och jobbar kvallen igen. Men R ar hemma da sa de blir nog ganska sa lugn dag antar jag! Men maste hitta pa nagot annars har man tva uttrakade barn har hemma och det ar inte kul for det ar lika med grat av den lilla som ar inne i nagon period nu da grat ar det basta hon vet typ. Usch, va jobbigt det ar!

Nu ska vi dunka lite spansk musik innan vi drar oss! Ha de bra i solen (vilket jag horde rykte om att ni hade idag)

Blir kvar i Spanien

Ja, som rubriken sager kommer jag inte hem om tva veckor som jag trott! Igar satt vi och pratade om detta och det ar sa grymt dyra biljetter hem nu. Runt 3000 kr per person en vag. Da ska familjen hem och tillbaka hit sa de kande att det blev valdigt dyrt med min biljett och det fattar jag.

Jag hade aldrig betalat sa mkt for en vag. De undrade darfor om jag ville stanna kvar har nar de aker hem sa jag har semester har och bor har. Kanske har jag nagon/nagra som ar sugna pa sol och varme som vill komma ner och de har jag kanske. Nagon som ar sugen ar de bara hor av sig, biljetterna hit ar inte lika dyra och om nagra veckor ar de billigare igen! Boende har med mig 200 meter fran havet, 30+, restauranger, diskotek, shopping m.m.

Jag lag och funderade igar sa jag kunde inte somna pa timmar, hur storigt som helst men jag stannar iaf. Kanske bara ar tva veckor langre, kanske aker jag hem nar de kommer tillbaka fram semesterna i Sverige. Kanske inte! R hade sagt att jag kunde stanna tills barnen borjar skolan i borjan av sep. Visst! Jag stannar iaf ett tag, till slutet av aug eller mitten av september vad jag tror nu. Far se va som hander!!

Du kommer aldrig harifran sa de haha. Nej, de gor inget tankte jag!! Jag sitter hellre har nagra veckor extra och vet att jag har varmt, sol och bad an att aka hem till Sverige dar det ar kallt och regn varje dag.

Sa sugna pa semester runt 13:e/14:e aug och en vecka eller 10 dagar framat! Hor av er! Sallskap ar aldrig fel! :)

Flygbiljetter

Da ar det dags att boka flygbiljett igen, denna gang till Sverige. Vet inte nar och jag bryr mig inte sa mkt heller. Familjen sager val till nar de bokar antar jag. Det ar iaf sjukt dyra priser just nu, fran att for ett ar sedan kunna flyga for nagra hundralappar kostar de nu minst 2500. Helt galet. Detta ar alltsa per person en vag. Utover de maste man ocksa betala bagage och grejer. Helt sjukt!!

Hem ska vi iaf och snart ar det dags. Kanske min nast sista sondag i Spanien denna sommar. Vem vet?!

Vaknade trott som fan idag sa orkade inte folja med familjen till stranden, kande att egentid var vad jag behovde. Skypeade med pappa och Helene och sedan hoppade jag pa cykel for att svettas bort till kopcentret och tillbaka. Enbart for att leta present till lillasyster som fyllt ar och allt.

En timme sammanlagt och 35 av dessa minuter satt jag pa cykeln. Effektiv tjej. Fick iaf med mig sa jag tror hon blir nojd. Forhoppningsvis gillar hon de. Om inte tar jag de sjalv ;)

Har atit mat och slappat vid poolen och ska dra mig ner till stranden om ett tag hade jag tankt. Ligga och bara ta de lugnt, bada i havet och njuta.

Frasch god mat

Lordag och idag har vi gjort maten som vi at i midsommar. Kott och grejer :) Nar jag kommer hem ska jag bjuda er pa det! :) Gott sa in i. Det ser bara sa gott och frascht ut och de smakar sommar. Receptet kommer men inte nu. Orkar inte.

Blev precis vackt ur min siesta som jag sov sa skont for nu borjar jag jobba och jobbar fram til 22.30 ikvall. Far se om vi gar till stranden eller bara ar har hemma och leker. Kanner jobbigt att packa och greja haha. Far se!

Mys pa stranden

Fredag och helg igen, herregud va fort veckorna gar har nere! Stranden igar kvall var helt underbart, klart vatten, lite vind och vi va inte hemma forran 20.30 da gick jag ut och sprang och korde lite styrka. Helt slut senare med andra ord sa efter middagen blev det sangen.

Idag aker jag och barnen till en mysig strand nagra minuter bort med de tva andra mammorna och barnen. De kommer och hamtar oss om dryga timmen. Dar kommer vi va hela dagen sa har statt och lagat mat och grejat hela morgonen.

A kom och sa att hon ville sova och det gjorde mig inget da kommer hon forhoppningsvis inte va sa grinig sedan. Skont! Far se hur dagen blir men antar att de blir mysigt!

Varmt

Onsdag och igar var jag ledig. Tog cykeln till Decathlon for att leta efter springskor och kom hem med ett par :) Antligen, de var valbehovligt!

Efter de blev de bad i poolen och sant innan maten och sedan tog jag de bara lugnt resten av dagen med A som ocksa va hemma.

Torsdag och ny jobbdag. Borjade med att jogga lite ute och lite styrka men gav upp ratt sa fort da de idag ar olidligt varmt ute. Vi sitter inne med flaktar och allt pa, ska ut och bada i poolen snart. Sag att pa onsdag nasta vecka ska de bli sjukt varmt och de ska halla i sig mer an en vecka. Galet!!

Imorse innan 09, var de helt vindstill och kokhett ute. Juli ar verkligen den varsta manaden, bara halva kvar hahaa ;) Nej, men ska inte klaga for snart ar vi i Sverige och da kommer vi klaga pa att det ar kallt.

Vi har iaf varmt och skont! Runt 40 grader sa i eftermiddag/kvall blir de strandhang!

Tisdag

och solen skiner, de blaser (inte lika mkt som igar men anda). Vi tog en svang till stranden i morse da vi var klara med frukost och allt tidigt redan innan 09. Badade, mos och lekte. Hem for ett dopp i poolen innan det var dags att fixa med maten. Som idag fick bli vad som fanns - pizza, sallad, makaroner och korv.

Nu sitter jag har proppmatt och ska snart lamna over datorn till I sa jag kan lagga mig i soffan, sova lite och bara ha de skont. Far se om de kanske blir ett poolbesok ikvall och traning eller bara traning! Maste lopa lite kanner mig stor som en ballong!

Rod flagg

Efter en dag med mkt blast tankte jag anda ta med mig barnen ner till stranden for att fa eftermiddagen att ga. I ville inte folja med sa tog med mig A och vi gick. Blaste sjukt mkt men man kom in i det ocksa. Rod flagg, de har jag aldrig sett har innan tror jag. Vi satt och lekte och mos massa :) Gav upp efter nagon timme och gick och at glass :)

Nu ar vi hemma och har duschat och hon sitter och kollar pa film och jag passar pa att skriva av mig lite.

Tror I ska till en kompis imorn formiddag sa de blir bara jag och lillan fram till lunch, skont! Far se va vi hittar pa. Kanske tar en langpromenad med henne i vagnen bort mot kopcentret masta kopa springskor om jag hittar nagra.

Nu ska jag plocka och greja lite. Ha en fortsatt bra kvall. Ciao

Zumba

Skaka rumpa som I sager. Idag, hittade jag zumbaskivorna igen sa idag har vi dansat, barnen och jag! :) Ska forsoka gora de nu nagra dagar, kanner att traningen har hamnat valdigt langt ner pa listan senaste veckorna. Ska forsoka andra pa det nu!

Efter ett svettigt pass blev de dopp i poolen och nar jag kom ut sag jag att det var ganska sa molnigt idag och lite kallt haha. Men det andras nog fort, lite kallt da menar jag typ 30 grader.

Igar blev det som sagt bio. Vi akte genom centrum och gick typ inte komma fram for de va sa mkt trafik sa vi kom precis lagom till filmen borjade och vi sag Spiderman. Den va rolig, bra och lang. Va hemma lite efter tolv och da hade inte familjen kommit hem men de kom nagra min efter mig.

Kollade lite pa en film pa tv:n innan vi alla gick och la oss. Trott som fan idag nar M knackade pa dorren och det var dags att ga upp. La mig i soffan med A och myste lite innan vi kakade frukost.

Solen i ogonen

sand mellan tarna, ljudet av vagorna och blasten i haret. Hur underbart ar de inte liksom. Har haft en helt underbart skon dag och annu ar den inte slut.

Borjade med kopcentret dar jag gick loss lite ;) Tva nya bikinioverdelar, nodvandigt da de blir solblekt sa himla fort har. Tre jeans, billigt och ocksa sant jag inte har hemma och en varjacka eller vinterjacka om man raknar med en vinter i Spanien.

Hur mysigt som helst att ligga pa stranden till sent pa kvallen, det ar egentligen nu det ar som skonast men har lite mer att gora idag sa har inte tid att ligga dar nere langre. Ska mota upp Felix om en timme da ska vi aka och kaka och sedan ska vi pa bio. Kande att vi ville hitta pa nagot sa bio fick de bli. Far se va de blir for nagon men de blir nog bra hur eller hur.

Sa nu ska jag duscha och valja klader. Inte sa svart kanske eftersom det ar sa varmt.

Strandmys

Dags att skara lite frukt och fixa med allt for nu om ett tag tar jag med mig barnen till stranden for lite mys, lek och bad :) Grymt varmt sa varfor inte, det ar skont med ett dopp eller tva i de bla :)

Dags att skara vattenmelon, melon och mango. Fylla vattenflaskorna och lagga i lite leksaker! Sa ar vi sysselsatta nagra timmar framat kvallskvisten!

Ciao!

Fredag den 13:e

Jag som inte har sa stor koll pa dagar, datum och verkligen inte veckor hade ingen aning om att det idag ar fredag den 13:e men antar att det blir bra iaf.

Varit ute en svang med barnen och nu kokar kottfarsasen och ska gora det ytterligare nagra timmar innan det ar dags for mat. Ska ta mig ett dopp i poolen innan :)

Nu skype med basta Deb :)

Dejt

Igar var det som sagt tennis som gallde, hon var inte superbra men det var kul och jag har nog aldrig svettats sa mkt som igar tror jag. Herregud det var sa varmt! Val hemma med barnen somnade den ena och den andra satt och kollade pa Pippi.

Da passade en skypedejt bra infor mig, med familjen som ar pa Oland och hoppas pa att slippa mer regn typ. Horde att det var oversvamningar hemma. Trakigt ju!

Idag, ny dag, torsdag den 12 juli och kl ar snart 10. Vi har atit frukost och barnen sitter och kollar pa tv. Ska snart kla pa oss och ga till lekparken pa stranden ett tag. Det var va I ville gora sa let's go. Kommer koka ihjal men men de far leka ett tag sedan tar vi oss en glass och sedan hem for ett dopp i poolen innan maten.

Far se om M tar med sig barnen pa circus ikvall med kanske. Jag ska inte med, radd och allergisk, ingen bra kombination att ga pa circus da inte.

Tennis

Onsdag och jag ar ledig :) Tjoho!! Barnvakt ikvall men blir nog inte sa jobbigt med tanke pa att barnen sover och jag kan sitta ute och ha de bra med ett glas vitt och lite godsaker.

Ulla ringde igar sa idag ska jag dit och spela tennis med en tysk au pair, ska bli kul. Maste tejpa foten ordentligt bara sa de inte hander nagot. Men de gar nog bra.

Sov lite langre idag men var grymt trott nar jag vaknade iaf. M tog med sig barnen for att kopa present och lite grejer sa jag ska ut och satta mig i solen nu tankte jag, lasa lite i min bok och njuta av varmen. Herregud, jag sitter jamt i skuggan nu. Nar man ar pa stranden alltid under parasollet for man pallar inte sola langre typ. For varmt!! Sa ar inte lika brun langre som jag var for ett tag sedan men men va gor val det.

Ne nu ska jag slanga in kladerna i torktumlaren och vidare ut. Ha en bra dag for de ska jag!

Spoknatt

Som jag har sagt nagra ggr spokar de lite har till och fran. Vi ar helt sakra pa de liksom sa konstiga grejer de hander har. Igar var de dags igen. De var grymt varmt har inne pa kvallen sa vi satte pa kallluft och efter ett tag marker vi att det blir ju varmare och inget hander. Konstigt!

Gar och kollar och da ar den avstangd. Satter pa den och efter ett tag ar den avstangd igen. Sa holl vi pa. Helt sjukt!! Nagon som inte svettades kanske? ;) Ne men sa ar de har iaf, saker hander nar de hander. Helt plotsligt kan spisen va pa utan att nagon varit i koket.

Nar jag val hade somnat vaknade jag till av ett ryck 02.30 och hade dromt om att jag hade min slakt har och vi bodde i ett skitstort hus och jag skulle visa hur vi hade de och sa och de spokade sa mkt sa jag blev helt torr i halsen och inte kunde prata efter det for jag va sa radd. Sa nar jag vaknade va jag tvungen att dricka vatten. Helt sjukt!

Nehe, om man ska ta med sig ungarna nagonstans och hitta pa nagot idag kanske. Far se va som hander men har kan vi inte sitta varje dag inte!

En helg med spanska killar

Vart ska jag borja?? Vilken helg, detta behovde jag verkligen kanner jag :) Haft en toppenhelg. Blev som sagt utgang i lordags med mammorna, vi borjade pa en bar med varsin drink och lite middag runt 23.30 efter de akte vi vidare till en annan bar och tog en ol och vidare till Samoa som hade gjort en beach club. Mysigt!

Gick sedan in pa Samoa dar de va smockat med folk och dar dansade vi och hade de trevligt. Yolanda en av mammorna har letat kille till mig nu i over ett ar for hon vill inte att jag ska aka hem haha. Hon ar for rolig! Sa hade hon bestamt med en hon kanner att han skulle komma dit ocksa sa vi skulle traffas. Nar han kommer trodde jag hon skamtade. Ful som fan och M och jag holl pa att skratta ihjal oss men men.

Han hade med sig tva kompisar sa vi borjade prata och bestmde oss ratt sa fort att jag hanger med de vidare till Tuareg och fortsatter festa. Efter ett tag kom mammorna fram till att de ocksa pallade ett tag till och foljde med. Inne pa Tuareg blev jag chockad, hur stort och haftigt som helst med palmer mitt i och allt. De stallet gillade jag. :)

Nar kl narmade sig 05 stack mammorna hem och jag skulle inte hanga med, jag hangde med killarna och var inte ett dugg trott. Vi fortsatte dansa och sjunga och till slut stangs musiken av och da ar kl 07.15 och det var ljus ute. dags att ga hem med andra ord. Vi fyra hoppade pa bussen och gick av i centrum dar vi satte oss pa en bar/restaurang och at frukost. Lite gott det var da, vatten, blackfisk, kottbullar och kott! :)

Efter de trasakde vi hemat och nar jag kom innanfor dorren visade kl 08.30 och jag slangde mig direkt i sangen, vaknade tva timmar senare och var pigg och kunde inte somna om sa jag gick upp tog en dusch och satte mig ute.

14.00 kom tva av killarna och hamtade mig och vi akte till Murcia, dar vi hade tankt aka till IKEA vilket var stangt och aven kopcentret. Konstigt men men vi at tapas och gick pa bio och sag en jattebra film. Akte hemat och 20.00 var jag hemma igen. Alltsa har jag haft tva toppendagar och pratat bara spanska. Alla sager att jag pratar perfekt spanska sa det ar kul. Bara alla tidsformer jag maste lara mig.

Mycket text och inga bilder men sa var min helg iaf. Lar bli mer utgang med dessa grabbar innan jag aker harifran och snart ska vi aven aka till IKEA och ata kottbullar haha. Nu ar de ny vecka och jag jobbar sa ciao!!

¿Utgang?

Tror det vankas lite utgang ikvall minsann! Jag har iaf druckit lite ol och dansat med barnen, nu ar de filmtajm och   sedan om manga timmar ska jag borja fixa mig lite och sa. Ingen aning om vad jag ska ta pa mig eller nagot. Men hittar nog nagot, blir kanske klanningen och skorna jag fick av M.

Sminka mig kommer bli kul for de har jag inte gjort sedan jag kom hit alltsa pa tva mander. Helt sjukt men man orkar inte har nar det ar sa varmt och jag inte gor nagot speciellt om dagarna.

Traning

Efter att ha hallt igang hela dagen igar satte jag mig ute och laste i boken och blev aldrig trott, nar kl var lite efter tolv slackte jag och forsokte sova. De tog ett tag men vaknade pigg imorse iaf och nar foraldrarna akt till jobbet tog jag pa mig traningskladerna och gick ut pa terrassen och sprang. runt runt runt och runt! Men de funkade de ocksa.

Mycket skonare att trana pa morgonen sa har man de gjort resten av dagen. Efter blev det styrka och nu ska jag ta mig en aggmacka! Har hittat ett sa gott brod pa Diaaffaren. Har gott knackebrod ocksa som vi kopte pa IKEA och lagrad ost! Hur gott som helst! :)

Ska testa en ny matratt idag ocksa far se hur de smakar. Sedan tar jag med mig barnen till stranden en svang tankte jag! De blir ju uttrakade och vill inget annat an kolla tv och sa kan de ju inte va!

Virus, IKEA & present

Tyvarr tar ju bloggen stryk av att jag inte har nagon dator, de blir inga bilder och jag orkar inte skriva lika mkt! Men men. Nu kommer en uppdatering pa denna vecka, da alla varit sjuka utom lilla A an sa lange. Nagot virus som gar nu sa forst var det jag trott, ont i kroppen, illamaende, en hel dag lag jag i sangen eller soffan.

Dagen efter var jag pigg och foraldrarna hade diarre och spydde. Dagen efter det i onsdags var vi alla pigga och vi akte till IKEA for att kolla lite och I fick leka i lekrummet eller vad man sager. At god mat och hade de trevligt!

Nar vi kom hem darifran akte vi till Llunas pool och badade innan I sager att hon har ont i magen, da akte vi hemat och da var de hennes tur att spy och diarréa. Men bara den kvallen, natten var det inget och idag har hon varit pigg lite slo men inget mot oss andra.

Idag kande jag att det inte var for frascht har hemma sa har stadat och tvattat HELA dagen, satte mig ner forst nu! Ja jag stod upp och at ocksa faktiskt! Tvattat alla lakan, overdrag till kuddar i soffan, strandhanddukar, handdukar, stadat och torkat overallt.

Nar jag val satt igang kan jag inte sluta heller da bara rullar de pa sa fortsatte med barnens klader och leksaker. Har rensat ut allt som ingen av de kan ha och det ar tre stora soppasar och en stor med bebisleksaker som ska bort harifran. Fortfranande hur mkt kvar som helst dock men klar med det iaf :)

Fick aven en jattefin klanning och ett par sandaler av M i mandags. Skorna var dock for sma men imorn far jag se om jag kan ha de andra hoppas verkligen det!!

Nu orkar inte skriva mer, mat i magen ar vad jag behover nu och ett glas vin ute pa terrassen med boken! Ciao

Viva España

Helt sjukt vilket drag det var har i lilla Aguilas igar. Typ alla va borta i centrum och kollade pa matchen och sa fort de blev mal sprang vi ut och lyssnade och herregud sager jag bara. Hade mer an garna vrit dar borta men ar inte helt hundra nu igen och R va ocksa trott sa det var M som var pa G med ol och grejer hahha.

Spanien vann iaf och raketerna borjade langt innan slutsignalen. kul kul!

Natten har varit hemsk, febrig och matt illa. Varit nara pa att spy varje gang jag vaknat skont att vakna och ga upp och lagga sig i soffan. Nu sitter vi och kollar pa film. Hoppas barnen ar lugna idag med tanke pa att jag jobbar lang dag.

Ska ta mig en kall dusch nu for kanner mig inte alls frasch.