Raggisdebut .

Redan onsdag och denna dag började också med en promenad med Debbie men det blev ett långsammare tempo för jag var inte helt 100 när jag vaknade i morse men de funkade iaf. Dagen annars har jag tvättat lite igen och fixat med lite annat smått och gott!
Åkte och "storhandlade" med farmor. Blev sugen på frukt men det fanns ju ingen hemma så passade på att handla det mesta som behövdes. I morse fick jag för mej att jag skulle pröva om jag kunde göra raggmunk. Något jag gillar väldigt mkt men pappa tycker är för krångligt att göra?? Vart är det krångliga? Att riva potatisen eller?? Det undrar då jag det! Jag satte iaf igång och som vanligt när jag är i köket ser det förjävligt ut rent sagt! Potatis på golvet och fönster och smet över hela spisen och lite på den nydiskade disken osv. Men vad gör det?? Jag lyckades iaf få till några raggisar och goda blev dom också :) Lite stolt över mej själv där! Till och med den första blev bra! ;p Hade föreställt mej att det skulle vara svårt att göra det eftersom att vi ALDRIG har gjort det i detta hus innan. Men det var de inte så det blir fler ggr. 

När maten var uppäten kom Micke och hämtade mej och vi drog till dagiset och hämtade Ebba och Ester för att sedan åka ner till dem. Barnvakt stod på mitt schema och som jag gillar det :) Ester slocknade nästan direkt så henne fick jag bära in till sängen och då satte Ebba och jag igång och spela Wii - Mariokart och shit vad kul det var även att jag förlorade varje gång haha. Ebba är lite grym på det alltså! Man märker att övning ger färdighet! 

Därefter stack Micke och jag ut till Rumskulla för att kolla andra halvleken på derbyt mellan Rumskulla och Djursdala och ett stort plus till Rumskulla som vann med 1-0. : ) Hade några släktingar och kompisar som var där också som det var kul att träffa! :) En mkt bra dag alltså! 

Imorn blire morgonpromenad med iPoden och sen lunch på restaurangskolan med faster Pernilla. Middagen blir hos mormor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0