Barbacoa fiesta

Igår var det full rulle hela dagen kan jag säga! Blev väckt runt nio då satte jag igång med att bada barnen och klä på dom klänningar och grejer och sedan fixade med nytvättade kläder och sen vidare ut å terrassen där vi höll på att sopa, tvätta rent och fixa med allt som fanns att göra där ute och det blev bra :) När det va klart gav jag välling till A och vid tolv hoppade jag in i duschen och när jag kom ut var det redan folk som hade kommit så det blev bara till att slänga på sig lite kläder och ta hand lite om barnen som för det mesta lekte själva. 

Drack massa sangria som var hur gott som helst, det var länge sedan jag drack det och vi invigde barbacoan som vi köpt och hur gott var det inte med grillat första gången detta år då? Jo, hur gott som helst ska jag säga er! MUMS! Kyckling, grönsaker, lamm, kött av massa olika slag. Riktigt nice vare! Efter det blev det tårta (vilket jag inte åt) men vi hade de hur trevligt som helst iaf. Senare framåt kvällen blev det lite kyligt då flyttade de fleta av oss in och runt nio var grillningen igång igen då det var dags för middag. Kyckling, sallad, skinka, korvar, pan con tomate y ajo och öl. Mkt mkt gott :) 

Sen slog vi oss ner i soffan och runt tolv åkte folket och dåhade vi hållt på i nästan 12 timmar. Herregud men va trevligt och lyckat de blev :) Gillas! 

När man äter såhär många så grillar en och ställer fram på bordet och de andra tar en tallrika tar vad de vill ha och sätter igång att äta, man sätter sig inte ner och pratar runt ett bord, man står eller så sätter man sig där det finns plats. Så man går omkring, äter och tar för sig av de man är sugen på. Vi stod alltså ca 12 vuxna i köket på kvällen och åt och åt haha. Det va rekord på hur många det har varit där inne kan jag lova. Men skoj det med! Ta sallad och olika saker med sin egen gaffel och sen ner med den igen är mkt vanligt i Spanien. Man har inte direkt bacillskräck här inte haha. Det är härlgit, gillar jag!! 

Så efter en mkt trevlig kväll hoppade jag i sängen runt ett och somnade på direkten och vaknade runt halv elva, då satt vi och kollade på film och slappade och innan jag la mig ute på terrassen och läste lite i min bok i solen. Nu har vi ätit lunch - pasta carbonara. M har precis åkt till jobbet och är hemma runt halv elva ikväll skulle jag tro. får se va jag ska göra mer idag, blir nog antaligen slapp här hemma skulle jag tro. Ska se till att få mina naglar målade kanske och en dusch skulle inte sitta fel. 

Har tagit söta bilder på barnen idag också som kommer upp senare :)  

Btw. så är det bara en vecka kvar tills jag får besök från Sverige :) Det ser jag fram emot! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0