Första dagen!

Idag började Martina jobba som sagt och jag har haft båda barnen från kl 9-14. Började med att laga mat som va klar efter en timme, en gryta med potatis, morötter, lök, vitlök och kött. Jätteenkel. 

Du behöver:
  • Kött - skuret i små bitar
  • Potatis
  • Morötter
  • Vitlök
  • Lök
  • Vitt vin
  • Vatten
  • Salt och peppar

    Gör så här:
  • Hacka lök och vitlök och bryn i en kastrull med olivolja
  • Tillsätt köttet - peppra och salta
  • I med ett glas vitt vin och ett och ett halv glas vatten och rör om lite
  • På med lock och låt koka upp, sänk sedan värmen och låt småkoka i ca 45 min
  • Ta ut potatisen och köttet och lägg i en form och mosa resten och häll över
  • Servera med sallad!

När den va klar hade vi bestämt oss för att gå till stranden så jag packade och plockade fram kläder och allt man måste ha med sig till stranden. Det är inte bara att ta med sig handduk och gå. Man måste tänka på allt, till exempel:
  • Parasoll
  • Våtservetter
  • Blöjor
  • Välling och därmed en termos med varmt vatten
  • Vatten, jucie, frukt (lunch om man planerar äta det på stranden)
  • Handdukar
  • Extra badkläder
  • Leksaker
  • Solkräm
  • Solhatt

Så jag hade tagit fram det mesta och tänkt då säger Ines att hon inte vill gå till stranden och inte till lekparken, hon ville va hemma. Då sa jag ifrån, kan ju inte va hemma en hel dag. Du får säga något vi ska göra. Då valde hon att gå till köpcentret och leka i bollarna och det är en bit dit tar en timme med ungar. Men jag packade ur allt och bytte kläder sedan var vi på väg. Framme och hälsade på Martina och sedan lekte vi lite och jag köpte en billig bikinin i en av de underbara affärer som finns här. Sen åkte Ines med Martina hem och jag promenerade med Astrid. 

Nu har vi precis smakat maten och det blev gott :) Nu är det softa som gäller, vi sex börjar jag jobba igen för då åker Martina tillbaka till jobbet till tio. Då ska jag lägga barnen, bada och middag. Den jobbigare tiden för de har vart jättesnälla nu på förmiddagen.

Ines ville ta ett kort på mig idag också och det tog ett bra tag innan hon fattade att hon va tvungen att trycka lite hårdare på knappen men jag fastnade till slut haha. 


Söta Ines vid havet



Kanske ska säga också att jag har flossat? flagnat? fjällat? vad ni nu kallar det för första gången i år.


Kommentarer
Postat av: Kristine & Michelle

Hei.. kul blogg! Du har en veldig fin innlegg, også digger jeg headeren din!

Du er så flink til å tiltrekke der flere lesere likzom..

Ofte liker jeg og ta en titt på dagens nye bloggen din...

Jeg håper du vil ta en titt på bloggen min og og legge i gjen en kommentar!

2011-04-19 @ 10:46:17
URL: http://kristineogmichelle.blogg.no
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Jo min helg var bara bra :) Ska du göra något roligt i veckan nu då? :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-04-19 @ 11:10:28
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0