Herregud, hur kan man skrika så mkt????

Kvällen igår blev svettig med andra ord. Madre mia. Vi tog en promenad eftersom att Astrid var trött men vägrade att somna och då är hon inte kul ska jag säga er. När man vet att hon är trött och bara vägrar då är hon inte att leka med. Så vi traskade men hon somnade inte så när vi kom hem badade jag henne lite fort och sen fick hon välling men hon slutade inte gråta och vägrade fortfarande att somna. 

Till slut fick jag lägga henne i vagnen och dra den fram och tillbaka här hemma i 30 min säkert och hon lugnade ner sig men somnade då inte. När Rodrigo kom hem var jag helt förstörd typ haha. Nej men jag var så grymt trött så han tog Astrid och det var inte lätt det märkte han efter ca 30 min sov hon och det var underbart. Då var det dags för nästa och som tur va va hon jättesnäll nästan hela dagen igår så hon somnade ganska snabbt. När Martina kom hem från jobbet låg jag helt utslagen i fåtöljen och sov typ. Herregud!! Men det är bara vänja sig. 

Nu på morgonen när de andra åkte till jobbet började lillen skrika ocg gråta igen, såklart. Undra varför? Jo för att hon va trött och vägrar typ somna när man bär henne nu för tiden, undra varför? Så jag la henne i vagnen tills hon lugnande ner sig och sedan gick med henne och försökte få tyst på henne och efter ett tag lyckades jag och hon somnade. Sov kanske i en timme och då hann jag med att städa hela lägenheten. Skönt, nu är det gjort iaf. Jag har till och med hunnit tagit en dusch innan hon började gråta igen. 

Idag regnar det iaf och det är väl ganska skönt. Har fått lite gjort här hemma och antar att vi snart ska ut ändå då Ines gillar att va ute i regnet för då får hon använda sin nya regnjacka och paraply. Det är skönt att komma ut så antar att vi snart klär på oss regnkläder och beger oss ut. 

Mer idag, jag ska göra mat och det blir kyckingklubbor, klyftpotatis och grönsaker i ugnen! Sen har jag fotbollsträning ikväll :) Jippi! Dock har jag ju fortfarande inga skor och borde gå och köpa mig ett par men hittade inga igår så kanske få bli en sväng till stan idag? Får muta Ines med kaka eller glass på något café haha. Det brukar funka. 

Nu, ska jag göra lite fruktsallad innan vi hittar på något här hemma. Sen ska jag försöka hinna med att skypea med Yasse också om inte ungarna är för jobbiga haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0