Herrgårdskyckling

Jag lagade maten idag och det blev herrgårdskyckling med ris och broccoli :) Mkt mkt gott! Smidigt och hur enkelt som helst. 

Du behöver:
500 g kycklingfilé
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 tsk senap
2 dl riven ost
2 dl creme fraiche
2 msk persilja
50 g rökt skinka

Gör så här:
  • Sätt på ugnen på 225 grader
  • Lägg kycklingfiléerna i en ungssäker form och salta och peppra
  • Finhacka skinkan
  • Blanda skinkan, creme fraiche, ost, persilja, och senap i en bunke och kleta sedan det över kycklingfiléerna och in i ugnen (mitten) i 20-25 min beroende på hur tjocka filéerna är
Färdigt servera med klyftpotatis, ris, potatis eller vad man tkr passar bra till. 

Nu är jag påklädd och redo för skolan i två timmar! Tar en glass på vägen i detta underbara väder.





Kommentarer
Postat av: prinsessanadia

Jag gjorde något liknande igår faktiskt, men till lax. Supergott blev det! Sambon som i vanliga fall inte är så förtjust i lax, gillade det. Jag tog cream freash, riven ost, purjolök, salt, peppar, paprikapulver och lite cayennepeppar, sen kletade jag på det på laxen, och in i ugnen med folie på. Snabbt och gott!

2011-04-12 @ 17:54:12
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0