46 grader och klarblå himmel

och jag hör att ni i Sverige har sagt att ni haft så himla varmt några dagar. Tror nog inte ni ska säga någe. Här säger jag att jag svettas varje dag och att man knappt kan gå ut. Nu kanske ni fattar varför. Inte så konstigt när termometern visar uppåt 46 grader i solen varje dag runt 15-18. Har inte sett ett moln på flera månader typ. 



Idag har vi lekt, badat och jag har till och med legat några minuter i solen idag. Det är inte ofta det händer längre så ja, få inte en chock när jag kommer hem nästa gång och inte är brun som en peppakaka som alla tror. Bara för att man bor så här så behöver man inte va brun. Man orkar inte va i solen varje dag. Nu kanske man ligger ute i solen en gång i veckan eller ännu färre. 

Nu är M och handlar med brodern och efter det ska jag ta med mig honom till köpcentret en sväng. Det är slutrea nu så han ville förbi och checka läget lite men inte själv så man ställer väl upp för gästerna ;) Blir att stanna på någon/några barer på vägen antar jag för en öl eller två. I denna värmen är det omöjligt att gå i ett sträck. Vore ju inte fel om man kunde hitta något kul där borta idag. Men det återstår att se! 

Kan ju även hoppas på en skapligt skön och mysig kväll ute på terrassen med familjen, god mat och god dricka men det återstår att se det också. 

Imorn ringer kl tidigt iaf och jag hojjar bort till Ulla för lite tennis och det ser jag fram emot grymt mkt :)
Beso


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0