Hur orkar hon???

Börjar med att slänga in en bild på I från i förrgår när vi fixade pippi haha. Så söt och så går hon och sjunger på Här kommer pippi långstrump på så bra svenska som möjligt!



Sovit max tre timmar natten som varit. Kunde inte somna igår för vi såg en ödla som höll på at krypa omkring ute och när jag precis hade lyckats somna till x antal ggr under natten vaknade jag till av ett ryck. Ena gången fick jag för mig att ödlan var i min säng, en annan gång killade det loss på mitt bett jag fått på foten, ytterligare en annan gång höll jag på att koka ihjäl av värmeslag och kissa på mig. Gick upp och kissade 04:45 och stängde på ac:n och sedan kunde jag somna och vaknade inte förrän några timmar senare iaf. 

Snacka om trött tjej idag då?! Första ordentliga jobbdagen på tre veckor och den börjas med att A gråter i 1,5 timme innan hon till slut somnar. Hon har kommit in i en period som barn gör mellan 7-9 månader. Det tror att när man går iväg så lämnar man dom för alltid så hon gråter så hon håller på att dö låter det som varje dag och typ hela dagarna. Blir hon inte buren så gråter hon typ. Det är så jäkla ansträngande ska jag säga er. 

Vi har bestämt oss att vi inte ska ta upp henne hela tiden när hon gråter nu för hon vet att hon får som hon vill när hon gråter så nu sätter vi oss bredvid på golvet och leker lite med henne tills hon lugnat ner sig men det spelar absolut inget roll så hon sitter och gråter hela dagarna och jag får panik när hon gör det. Känner mig jättestressad och elak men så äre. Hon måste också lära sig att man inte alltid får som man vill här i livet inte! Det tar extra mkt på mina krafter också men jag fattar inte hur hon orkar. Att hon pallar gråtar (då menar jag verkligen skrika tills hon knappt kan andas) i timmar.

Har även hört att detta inte slutar förrän de börjar gå och kan följa efter en när man går iväg. Shit, A som precis lärt sig sitta, hur länge ska detta pågå tänker vi då! Nu är det vi som övar på att gå varje dag ska jag säga er haha. Men de stunderna när hon inte gråter är hon ju så söt iaf. Här sitter hon efter maten och kollar på pippi, helt i sin ensam het.



Vi har badat i poolen hela dagen idag med. Vi solar våra bleka rumpor som I säger att vi gör. Det är därför vi badar haha! Jasså, är det?? ;)


Inte helt fel med lite palmer och sådant runt poolen heller. Inte helt fylld än men!


Glad tjej ;)


:)

Lyckades somna och sova siesta idag iaf i två timmar och det behövde jag verkligen eftersom att jag jobbat lång dag idag. Gick till lekparken en sväng på kvällen och sedan badade vi lite snabbt innan vi käkade middag. Nu ligger jag i sängen och ska försöka sova tänkte jag. Buenas noches! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0