Jag har det bra

kan inte säga annat alltså! Älskar våra kvällar när vi sitter ute på terrassen, grillat någe gott eller äter någon gång mat, dricker gott vin, öl och ibland gin och tonic. Pratar om allt och ingenting och bara softar, skrattar och lever livet! M sa även att: du borde verkligen känna dig som en i familjen då vi verkligen gör vad vi känner som, går omkring nakna (Ines), i trosor (Martina), fiser och rapar (Rodrigo) och håller på. Idag var en sådan dag och jag är alltid på bra humör när jag kryper ner i min stora säng! 

Åt inte förrän 23.30 idag, miniålar, sallad och skinka :) med några flaskor kallt vitt vin så är det perfekt. Pratade om hus och Astrid Lindgrens Värld. Nästa gång familjen kommer till Sverige kommer de förbi mig och ska gå på ALVoch vi pratade om allt som fanns där och vad man kunde göra och grejer om Småland överhuvudtaget. Han som kom på IKEA är tydligen från Småland kom vi fram till när vi va där förra vecka och såg att det stod Småland på många ställen men kom verkligen inte på vad han hette eller vartifrån han kom.

Om hus, inredning och grejer eftersom att familjen för ca 4 år sedan köpte en stor mark ca 15 min härifrån (på landet kan man säga) men inte är säkra på om de ska bygga hus där eller inte. Eftersom att pappa är arkitekt så finns det jag vet inte hur många sådana tidningar i detta hus att kolla i och det gör mig inget. Älskar att bläddra igen dom när jag inte har något att göra. Inredning och sådana saker är jag intreserad av. 

Två timmar senare gick M och jag in och kollade på film. Någon gammal rolig film som hon älskade och har sett hur många ggr som helst. Missade tyvärr början men får se den någon annan gång. Bra och rolig var den iaf. Nu är kl snart 03 och det är verkligen dags att sova. 

Familjen åker till La Manga imorn till R:s föräldrars sommarhus och är där hela dagen (kanske över natten) så jag är ensam hemma och det ska bli så skönt. Har tänkt ta mig en sväng till köpcentret och ligga vid poolen eller på stranden och ha det bra! Läsa min bok och lyssna på musik och njuta av ledig- och ensamheten! Me like!

Nej, nu är kl som sagt mkt! Dags att krypa ner i mitt rum som säkert skulle visat iaf 30 grader om det fanns en termometer här inne. Men det är bara att försöka somna och va glad, har klarat det massa nätter så varför inte idag?!

Godnatt Sverige! Buenas noches España! Vi ses imorn! Hasta mañana!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0