Kycklinggratäng med spaghetti

Torsdag och jag började dagen med att städa av lägenheten lite snabbt då det var behövligt! Efter det dopp i poolen, vidare till affären för att handla lite av det jag behövde till maten jag bestämde mig för att göra idag. Då det fanns kyckling hemma blev det en kycklinggratäng med spaghetti och om det var gott eller. MUMS säger jag bara! Riktigt lyckat! Därför tänkte jag va snäll att skriva hur jag gjorde lite snabbt.

  • 2-4 kycklingfiléer (beroende på storlek)
  • 6 dl pasta
  • 1 gul lök
  • 2 paprikor (en röd och en grön)
  • 1 burk champinjoner
  • olivolja
  • 1 msk curry
  • 2 dl matlagningsgrädde
  • 1½ buljong
  • salt, peppar
Skär kycklingen i mindre bitar och stek med salt, peppar, cayennepeppar, paprika eller vilka kryddor man känner för. Koka spaghettin enligt anvisningen på paket.
Skala och hacka löken, skär paprikorna i mindre bitar.
Häll lite olja i en kastrull och tillsätt curry. Bryn lök, paprika och svamp i någon minut. Häll i buljong och matlagningsgrädde och låt koka i 10 min. Smaka av md salt och peppar. 
Smärj en ugnsfast form och lägg i den kokta spaghettin och fördela kykclingbitarna över. Häll på såsen. 
Tillaga i 200 grader i ugnen i ca 20 min. 

Lycka till! Enkelt att tillaga och mkt gott! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0