Utlandsresa och tankar om framtiden

Nu börjar sommaren gå mot sitt slut, skolan sätter igång igen och folket börjar snart åka utomlands och vid jul åker typ alla till Thailand. Typ så är det varje år. Jag fick ett ryck nu när jag ligger här och ska sova. Jag är så himla sugen på att åka utomlands. Alltså extremt. Tänker grymt mkt på det, skitofta verkligen!

Visst att jag kom hem från Mallorca i tisdag och bor i Spanien men Spanien är inte utomlands för mig längre. Mallorca var det men inte här för jag bor här nu och har gjort det i ett halvår och ska göra det ytterligare ett halvår. När jag tar mitt pick och pack och kommer hem i vår ska jag resa lite till. Någon vecka här, någon vecka där innan jag bestämmer mig vad jag verkligen vill göra.

Kommer på saker hela tiden som jag är sugen på att göra:
  • Resa resa resa i x antal månader till alla länder jag är så himla sugen på att besöka. Skulle jag räkna upp dom här skulle det typ aldrig sluta. Pengar löser väl sig på vägen, tänker jag?! Eller gör det det??
  • Bo hemma ett tag (typ max 1 månad haha) - ta körkort (ja, jag skulle faktiskt kunna tänka mig det, då det verkar var ganska så skönt att ha det. Men jag kan dock inte se mig själv köra en bil och tänk första gången, kommer jag överleva den?) och bara umgås med familj och vänner.
  • Ta mitt pick och pack och flytta ner till Spanien, söka jobb eller plugga mer spanska för att lära mig och kunna prata flytande och sedan fixa ett jobb jag känner för och verkligen bosätta mig här. Detta land är verkligen ett land jag gillar starkt!

Ja, det finns ju inte lite saker man kan och vill göra inte! Lika bra att passa på!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0