2011 och nyårslöften

2011 nyårslöfte/mål eller vad man ska säga. Något jag sa att jag skulle göra var att jag skulle lära mig spanska och det har jag klarat. Började plugga fem veckor i Marbella och sedan nu au pair. 

Visst att jag kan lära mig så mkt mer. På en skala när det gäller att prata mellan 1-10 är jag typ 1 kanske 2, så de finns mkt kvar men har iaf börjat och kommit en bra bit på vägen. På en skala mellan 1-10 när det gäller att förstå spanska när andra pratar är jag nog iaf på en 6 iaf tror jag, fattar massa och se en film på spanska är nästan inga probelm, snart ska jag läsa en spansk bok och se hur mkt jag fattar. 

Så mitt mål med 2012 får vara att lära mig ännu mer spanska och inte sluta använda de bara för att jag kommer åka till Sverige på obestämd tid. Kan fortfarande ha spanska på filmer och sånt så. Ska även försöka hitta någon kurs eller liknande så jag kan plugga ännu mer! 

Ta och bosätta mig utomlands kanske också skulle va något jag ska försöka att uppnå 2012. Det vore inte helt fel. Får se va som händer helt enkelt men jag måste ju iaf säga att 2011 har varit en mkt bra, händelserikt och framför allt lärorikt år. 

Förstår verkligen hur det är att ha en familj och ta hand om små barn med allt vad det innebär. 

Har även fått se många nya platser. Har varit på Gran Canaria och sista veckan åkte jag mkt bortåt Puerto rico och där. Marbella, Aguilas, underbara platser på Mallorca, lite av Madrid och lite små ställen här omkring Aguilas. 

Ja, jag kan absolut inte klaga på mitt år som precis har varit! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0