7 rätter

Igår söndag, juldagen, tog vi bilen upp i bergen dit M och R gifte sig för några år sedan för att kolla snön och det menb det hade ju såklart inte kommit mkt alls eftersom att det är så himla varmt såg pyttelite bara men iaf. Började inte riktigt som vi planerat.

I blev åksjuk och mådde illa så vi stannade massa gånger för att hon sa att hon ville spy men det gjorde hon ju såklart inte, A luktade bajs och när vi tog ur henne så hade hon bajsat igenom allt (diarre) och det var så äckligt och luktade för jävligt och det kände vi alla även att alla var förkylda. Så det var ju bara ata av henne alla kläder och sedan hade vi såklart inte lagt ner några nya för man tänker ju inte att det ska hända direkt. 

Vi fick ta på henne en blöja, trosor, strumpor och I:s t-shirt sedan fick hon sitta i vagnen med en varm grej runt sig för där uppe i bergen var det ASKALLT. Termometern stod på 0:an usch, så kallt har jag inte haft på länge och det kändes, man var inte van. 

Men väl inne på restaurangen var det skapligt god mat som serverades ska jag säga er. herregud, varje talrik var så god! 7-rätters blev det och det kom in fisk, sallad, kött, efterrätt, vitt och rött vin m.m. Mumsigt värre ska jag säga er! 

Åkte hem efter att ha ätit i tre timmar ungefär och då var det riktigt kallt. brr.. Hemma satte vi på en film och sedan sängen. 

Imorse åkte R och M och jobbade och R:s föräldrar åkte hem runt 10 efter det gick jag med barnen till posten för att se om det var öppet och det var det så kom hem med ett stort paket från pappa, helene och mormor. Det innehöll ännu mer godis, ett asastort julkort och lite mer saker. 

Det är galet va mkt godis jag har nu. Ska ta kort på lite av julklapparna sedan tänkte jag och visa er. 

Hoppas ni där hemma haft en lika bra julhelg som jag har haft :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0