Inte riktigt min dag kanske?

Nu är jag inte så bra på att skriva här längre men vet inte varför så blir det helt enkelt ibland. Igår, torsdag, vad gjorde jag då? Jo, jag jobbade lång dag 09-22 och det flöt på A och jag gick och fixade lite saker på stan och lite sånt småfix innan vi gick hem lagade mat och mös innan det var dags att hämta I på skolan.

Då gick vi och handlade lite på Mercadona och sedan hem, satte på Enredados och glodde på den och sjöng och dansade :) Så himla bra film verkligen! Har ni inte sett den gör det! På engelska heter den: Tangled

Senare på kvällen kom M och R hem från jobben, bytte om och drog iväg och spelade padel och då lagade jag middag till I och mig och hon va sugen på tortilla och det såklart med potatis (det som tar längst tid) så det var bara att sätta igång. 

Slängde i med lite lök också och gjorde en stor så de andra kunde få när de kom hem från träningen också. Till det sallad eftersom att R igår kom hem med en stor kartong full med sallad så nu är de bara käka loss men det gör då inte oss något så gott som vi tycker det är :)

Lagom när jag satt mig i soffan och alla sov kom de hem och blev glada över att middagen stod redo :) Aldrig något bra på tv:n på torsdagar så jag gick och la mig tidigt och läste lite i boken som nu heter: Begravd

Idag gick A och jag bort förbi köpcentret mot Decathlon för jag va tvungen att leta underställ och fick med mig en tröja jag hittade där så nu har jag en underställströja och så köpte jag lite fler nya strumpor också. Fortsatte mot köpcentret för att hälsa på M och passade då på att luncha med henne där. Sedan tittade jag bara igenom klädaffärerna lite snabbt och det är glitter och paljetter som gäller nu verkligen, det går inte att missa de inte! 

Sedan gick vi asfort hemåt för jag skulle hinna in till posten innan och posta julklappar åt M och självklart hade det börjat blåsa och värsta motvinden hade jag men hann precis innan det stängde.

Hem slappade 30 min i soffan innan jag hämtade I och efter att M kom hem somnade jag i sängen en timma innan det var dags för träning. Inget jag ser fram emot eftersom att det är drygt att åka tåg/buss och så dit och man måste liksom åka 2 timmar innan men så är det. Kul när man väl är där. Skulle kommit hem ungefär nu ser jag på kl som visar 23.18 men nej då jag kom inte iväg på någon träning. 

M körde mig till tåget och precis när jag såg det så åkte det iväg så jag gick hem och gick ut och sprang och körde styrka så nu känner jag i mina ben att jag gjort något iaf. Hade lite otur idag det med tåget att precis när jag såg det så åkte de och varje trafikljus lyckades precis slås om till rött när jag kom fram och skulle gå över. Men så är det! 

Nu är R ute med jobbet och M med sitt jobb så jag tog en hemmakväll med popcorn, glögg, film och mys i soffan med bebis och I :) Himla nice! Nu sover de och jag ska lägga mig i sängen och läsa tills R kommer hem för tror nog han snubblar in snart. Ja, snubblar, M sa att han vart hemma en snabbis förrut för M ringde och frågade om han kunde köra mig till Lorca och då var han lite lullig tydligen haha.

Salig blandning men så är det ibland. 

Imorn är det dags för teateruppvisning. I går på teater och de ska visa upp ...... va fan heter det på svenska? Hon som ska på bal och tappar en sko och det iaf. Den ska de visa upp :) ska bli kul! 

Godnatt! Buenas noches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0