Ny vecka

och tredje advent var igår. Vi tände det tredje ljuset i vår speciella ljusstake och myste här hemma igår hela dagen med god mat, gott vin m.m. Efter lite siesta blev det en löprunda för min del och efter det åkte M och jag och handlade lite saker till onsdag då vi ska ha tre barn här som ska baka kakor, kolor och julpyssla lite. Hyrde en film på vägen hem också Pan negro.

På tal om filmer så har jag inte sett så här många filmer jag sett här sammanlagt i mitt liv innan haha. Filmfamilj här. Men det är kul så nu har jag sett lite iaf men har typ ingen aning om vad det heter på engelska så när jag kommer hem och ska se på film kommer jag säkert låna flera st som jag redan har sett här nere. Kommer säkert också av ren reflex titta på spanska då jag är van vid det.

Idag ska jag göra en rätt med fläskfilé får se hur det blir men det blir säkert ätbart får vi hoppas iaf. Mer idag, blir det lekparken lite senare och sedan får jag se va som händer med barnen ikväll, jobbar heldag idag iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0