Udda julafton men så bra

Julafton i all ära och i Sverige avslutas den ganska så tidigt iaf i våran släkt då man kollar på Kalle och sedan är det fika och julklappsutdelning och sedan åker man hem typ. Här sov vi siesta till 18 ungefär för att sedan slappa lite till och sedan duscha, fixa med maten och styra. 2,5 timme senare var vi klara med allt så satte oss ner och började käka 22.00. 

Har tagit ett kort på vår fina bord med all härliga mat och det också som jag visar någon dag framöver. Blev iaf en massa skaldjur som krabbor, musslor, räkor m.m. och sallad, kan vart den godaste jag ätit i hela mitt liv med sallad, tomat, russin, några andra små röda grejer jag inte kommer ihåg vad det heter, miniägg m.m. Asaballagott!

Efter att ha ätit gott i två timmar ungefär bestämde vi oss att det var dags att öppna julklapparna, sagt och gjort. Runt 00.00 satte vi oss och då tog vi ett paket och den som fick det öppnade medan alla andra kollade på och så tackade man och grejade :) Man fick ju verkligen se va alla fick men de va kul tyckte jag :) 

Fick hur många som helst också. Av faster Pernilla och de fick jag två böcker och godis, av Martina en morgonrock och ett par tofflor. (som jag längtat efter det nu kommer jag inte frysa mer typ, perfekt julklapp), av Rodrigo en tennis/paddel kjol med t-shirt (testa imorn), av Rodrigos mamma fick jag ett halsband. Tror det var allt. Är iaf jättenöjd och glad för mina julklappar :)

Mitt paket från pappa och Helene har jag ännu inte fått så får se om vi kan lyckas hämta de på måndag eller om det är stängt till nästa år. Det återstår att se! 

Efter allt var öppnat var det sminkning och lek som stod på schemat såklart. Ines var ju helt uppspelt för allt hon fått och mest sminket haha. Jag fick ögonskugga och läppstil, R fick rosa naglar och grejer, herregud men va kul! Så vi har lekt för fullt nu mitt i natten och grejat men nu ligger jag här på golvet och ska sova. Ska bli så skönt med tanke på att kl är snart 03.30.

Imorn, söndag tror jag vi ska åka upp till ett berg och käka god mat och kasta snöbollar och greja men får se. Dags att släcka nu så man hinner sova lite innan man vaknar av ungar som ska leka!

Har haft en udda julafton men så bra jag har haft det och jag ångrar verkligen inte att jag valde att stanna kvar och fira den här!

Rörigt och lång inlägg men det får ni ta, tänk på att jag har druckit lite cava, champange, vin och grejer och att det är mitt i natten! Godnatt, Buenas noches.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0