Au pair i Aguilas

Igår träffade jag Elin en svenska au pair här i Marbella. Vi fikade och pratade och hade det trevligt. Sedan visade hon mej en butik med massa svenska grejer och shit vad mkt det fanna: godis, såser, prinskorv, falukorv, potatismos, dipp och mkt mkt mer. Det var kul så antar att det blir en tripp dit snart igen haha. Fick iaf med mej lite lakrits hem och det uppskattades. Det var sjukt varmt ute igår också. 25 grader visade termometern. 

Jag kommer stanna kvar i Spaninen i x antal månader då jag ska jobba som au pair hos en familj i Aguilas. En lite by 35 mil från Marbella där jag nu befinner mig. Det ska bli kul och spännande! Mamman är svensk, pappa är spanjor och eftersom att det är så litet pratar alla nästan enbart spanska så det ska bli kul, då borde jag lära mej bra spanska. Ser verkligen fram emot det. Så har någon vägarna förbi Spaninen hör av er :)

Idag har vi börjat på kapitel fyra så nu börjar vi gå framåt snabbare. Så det blir lite plugg efter skolan eller på kvällarna nu så jag ska hänga med vad vi snackar om. Det är välbehövligt. Men kul äre fortfarande :) Nu ska vi springa er till cafét en sväng för lite fika och internet. Ladda ner några filmer också. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0