Madrid

Efter en lång bilresa på ca 5 timmar kom vi fram lite sena till hotellet och hade bara 40 min att byta om, fixa smink och hår och allt och fattade inte hur vi skulle hinna men vi skyndade iväg men efter ett tag fick vi reda på att vi skulle inte träffas förrän fem, tur det en timme extra. Lockade håret lite gjode några flätor, sminkade lite och slängde på mig klänningen och var färdig efter ett tag. Då var det Ines hår som skull fixas lite. 

Uppklädda och fina var vi redo att åka till R:s föräldrar för korttagning och grejer med bruden och sånt. Sedan vidare till kyrkan och då var man en aning svettig kändes det som. 45+ på kvällen där och det verkligen kokade. Det är mer fuktigt här hos oss eftersom vi bor vid havet och alltså blir de mer kletigt varmt här än i Madrid. Efter ett tag i kyrkan gick jag ut med barnen så de fick leka lite och sedan runt nio var vi tillbaka på hotellet för middag. Och det var massa mat men det var inte så gott men fick i mig lite iaf. 

Satt vi barnbordet och mös med ungarna och lekte och lite. Gick upp till rummet med A som hade somnat lite innan tolv så det blev en lugn kväll för mig, skönt det! Efter ett tag kommer även I upp och sedan en annan liten tjej så de va jag och tre barn med åldrarna 8 månader, 2 år och 4 år. Jag sov inte så bra den natten, vissa vakande lite och jag kände att tänk om hon ramlar ner ur sängen, om hon börjar gråta och blir hungrig, om de vill till sina föräldrar, om hon öppnar dörren och går ut. Lyckades få tre timmars sömn till slut iaf och det räckte absolut inte. Skapligt sliten när jag vaknade kl sex på morgonen för att byta blöjor, fixa mat och leka men så äre. 

Hotellfrukost några timmar senare iaf och det var inte helt fel. Vissa va piggare än andra om jag säger så hahaha ;) Vissa va fortfarande fulla när de vaknade, vissa spydde m.m. Det var iaf ett kul och lyckat bröllop och alla var så fina :)

På dagen åkte vi hem till R:s föräldrar igen för att äta lunch, hur mkt gott som helst och det blev även lite bad i poolen och lite sånt. Men gud så varmt herregud säger jag bara. Vi åkte hemåt runt halv sex och kom hem vid elva. Vid kl 21 igår kväll stod termometern på 38 grader i solen. När vi väl var hemma var det på med kallluft och fläktar för att kunna somna och jag somnade på direkten och kunde knappt ta mig upp i morse när M knackade på dörren. 

Det var lite av vår korta helg som kändes som en vecka typ. Nu äre en jobbvecka kvar sedan drar vi på semester. Och nej jag har inte så många bilder. Vi kom på igår på vägen hem att vi glömde ta kort på mig och barnen men så äre. Kommer en på mig och en på A sen.



Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hej Sofia! Kul att jag hittade hit till din blogg! Roligt att läsa hur du har de nere i Spanien! Hoppas allt är bra! Kram / Cornelia

2011-07-11 @ 15:00:32
URL: http://connis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0