Bröllop, semester, födelsedag m.m.

Igår blev det stranden en sväng på förmiddagen innan de blev mat, svensk mat - köttbullar, potatis och gräddsås. Det var grymt gott :) Blev så himla mätta dock pga grräddsåsen för det äter man inte så mkt i Spanien. 

M och I åkte på cantajuegos och vi andra tre var hemma och kollade på film och jag blev så grymt trött. M tog in mig i köket också när hon gjorde friterade bläckfiskringar till middagen för att prata lite med mej om vad jag har tänkt mig framöver och så. Det var meningen att A skulle börja på dagis 1 september men de vill att jag ska stanna sammanlagt 12 månader alltså till mars någon gång nästa år. Det är bättre för A för hon är ju fortfarande bara 8 månader. Så de undrade om jag kunde tänka mig att stanna ett tag längre än vad vi sagt från början 6-8 månader.

Så idag ska jag säga till dom att det går bra att jag gärna stanna här 8 månader till (har redan vart här lite mer än 4). De vet fortfarande inte helt säkert hur de ska göra med semestern men de kan bli så att de åker till Mallorca i två veckor då kommer jag att följa med och hjälpa till med barnen och så och så har jag en vecka egen semester efter det när jag får göra vad jag vill, typ åka till Sverige, stanna på Mallorca, vara här eller vad jag känner för. 

Känns kul att de vill ha med mej på semester! Älskar Mallorca också och då har jag bara sett Magaluf, nu får jag chansen att se mkt mer och alla de fina platser och allt de har snackat om som finns på Mallis och visst, hoppas jag på att jag kan åka och hälsa på mina vänner i Magaluf några dagar också. Men det återstår att se hur de blir men hoppas på Mallorca :)

Mer, jag blev även tillfrågad om jag kunde tänka mig att följa med till Madrid på bröllop om två helger, R:s syster ska gifta sig. Isf följer jag med och tar hand om barnen (fyra stycken men mest de små). Jag får ett eget hotell rum med barnen och lite så. Följer såklart med, har ju aldrig vart i Madrid ;) Kan nog bli kul! Får se om jag måste ha någon speceill klädsel också! Fick jag en anledning att gå till frisören typ nästa vecka. Vet dock inte va ja ska göra med mitt äckliga ruffs men de återstår att se. Klippa de lite kortare iaf är ett måste. 

Det är alltså lite mkt som händer här just nu! Först om två veckor när vi tar bilen mot Madrid en helg och efter det väntas en veckas jobb sen äre semester! Älskar livet just nu eller vad :)

Tyvärr kommer de inte så mkt bilder nu eftersom att min kamera är sönder men så är det! 






Nu drar vi tre till stranden snart! 

Måste ju även passa på att säga GRATTIS till min lillasyster som fyller 18 år idag. Inte så liten längre. Ikväll hoppas jag att jag kan få vara med på kalaset en stund genom skype :) Julia nu när jag ändå ska vara här så länge till så kommer du väl och hälsa på i höst typ, min present till dej om du vill.


:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0