Chicles

Ja, tuggummi som det heter på svenska är något jag ofta tuggar. Vilket många av er säkert vet. Men det håller borta suget från allt när jag är sugen på att gå och småäta hela tiden. Toppen haha. Ines har också börjat smaka tuggummi nu för några veckor sedan och hon tycker ju såklart det är gott. Men det äckliga är att när man är och leker med henne på stranden så plockar ju alla barn upp och stoppar allt i munnen. Varför ska dom göra det? Ofräscht ju! Men en dag hade hon iaf tuggat tuggummi som hon hittat på stranden. Bläää, tkt vi men tydligen inte hon. Nu är tuggummi förbud för henne!

Varför vill/ska barn alltid göra sake de INTE får göra. De har gjort det hur många gånger som helst och man säger ifrån hela tiden men ändå gör de samma ska dagen efter. Fattert inte! Då får de ju skylla sig själva om man blir arg och så, eller?! hahah. Nu syftar jag inte på ungarna jag tar hand om utan i allmänhet. Efter att ha jobbat x antal månader på dagis i Norge har jag väl ändå lite erfarenhet?! Aja, så äre iaf! 

Har iaf vart i skolan och det börjar bli mkt roligare nu när man börjar lära känna lärarna och folket som går där. Man pratar lite mer och så. Kan nog bli bra till slut iaf. Jag och imigranterna haha. Skoj skoj :) När jag kom hem gick jag bara in och bytte om till löparkläder och gav mig ut på en runda. Nu ligger jag i min säng nyduschad och väntar på middagen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0