Dia del padre

Grattis på farsdag pappa! Ingen aning om det är det i Sverige men här är det det iaf ;)

Vi har precis ätit en typisk spansk rätt som har tagit timmar att koka. Den bestod av mkt saker jag aldrig trodde jag skulle smaka t.ex: grisfett, blodkorv, kalvkött och mkt andra skumma saker. Men jag vågar smaka och hittills har jag tkt om allt jag smakat. Mkt bra :) Igår kväll smakade jag en sorts musslor jag inte smakat innan och de gick också er och första dagen här smakade jag två andra sorter av bläckfisk som jag aldrig smakat. Gott gott :)

De visar och lär mig hur jag ska äta allt så allt kommer serverat :) Inte helt fel! Så nu till maten åt vi riktig spansk måltid bestående av först soppa (bestående av spad från något ben, kan kallad det hundben typ haha med bröd och sen den där andra spanska rätten med massa olika kött, kyckling, fetter, grönsaker, potatis och garbanzo (kikärtoer på svenska). Och efterrätt blev det kärleksmums! + en flaska vin till det :) Det var mkt gott detta ska jag säga er :) Till och med en brödbit med lite grisfett och en korvbit (chorizo) på det. MUMS! hahaha. 

Nu blire lugnt resten av dagen!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0