Fajitas

Ja, vi hittade på lite allt möjligt i Lorca idag. Vi började med att fixa hennes papper om nytt id eller vad det nu är hon styt med haha. Vilket gick snabbt och efter det åkte vi till köpcentrat en sväng för att "kolla" i lite affärer och få tiden att gå, ta en fika och så. Började med en fika då vi va sega efter att ha suttit i bilen ett tag. Sedan gick vi in på H&M, och Zara och lite. Älskar köpcentrat i Lorca, dit ska jag åka någon dag och va en heldag och bara kolla och shoppa och ha det bra har jag tänkt. Slutade med att Martina åker därifrån med massa nya kläder till sig själv och Ines. Massa olika färger och härliga kläder. 

I vår/sommar är det verkligen blommigt, leopard och massa färger. Orange, gul och mkt mkt mer starka, coola och underbara färger :) Gillert starkt!!

När vi klev ur bilen hemma hittade vi inte hennes väska så antagligen hade hon glömt den någonstans där men vi kom inte på hur och vart. Ringde dit och sa det och bla bla bla. Hon vände och jag gick upp, bytte blöja på Astrid och började med maten lite smått. Hon var tillbaka efter några min och då hade de ringt och sagt att de var någon som hade lämnat in väskan, (tur att det finns snälla människor).

Vi lagade egen fajitas idag :) Mumma. Hur lätt och snabbt som helst. Skär lite paprika, lök och kyckling (eller vad man nu vill ha i), bryn det och sedan i med en påse fajitasmix, låt stå någon minut under lock. Stek bröden i stekpanna lite lätt eller värm i ugn eller micro. Någon god sås till det! Gott, enkelt och snabbt!! 

Nu sitter jag och väntar på att få gå i väg till skolan, börjar om 40 min så ger mig iväg om 30 typ. Efter det kan det bli en löprunda!  Får se hur trött jag är och om jag måste hjälpa till någe här hemma. Vädret blev inte soligt och fint som jag trodde idag. Det regnade lite smått i Lorca men nu börjar solen titta fram lite iaf. Konstigt att vädret kan ändras så på bara några timmar och dagar från stråland sol igår till detta väder idag. Skumt, tkr jag! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0