Konstig dröm

Kom på att för några veckor sedan hade jag en konstig dröm. Det var att jag kom hem till Vimmerby efter att ha vart på en veckas semester bara och det var så mycket nya saker. Det hade ploppat upp massa nya enormt höga byggnader och det såg ut som jag kommit fel när jag klev av tåget. Herregud säger jag bara. Jag skulle på fotbollsträning och hade fått för mig att vi tränade på vimarvallen, mitt i vintern? Vad är det för något nytt då?! Eller gör ni det kanske?? Men när jag kom på att det är i idrottshallen så visste jag inte hur jag skulle ta mig dit då allt var nytt för mig. Jag gick och gick och kom till nya gator och byggnader hela tiden så till slut fick jag ringa pappa och fråga hur man hittade till idrottshallen och han bara skrattade och frågade vart jag var. Slutade med att han fick komma och hämta mig och sedan åkte vi och tränade och allt slutade bra. Men jag blev så rädd när jag vaknade att jag var tvungen att skicka och fråga om det hade hänt något nytt hemma men fick svaret nej. Vilket var skönt haha. 

Det är alltid så att när jag är borta, spelar ingen roll hur länge det är så är det inte mkt som händer på den tiden hemma i lilla Vimmerby. Visst att det byggs något nytt hus och lite sådant men ändå. Man känner fortfarnade igen sig, på de flesta ställen iaf. Hittar fortfarnade nya gator jag aldrig gått på ska jag säga er ;P Men samtidigt så känns det konstigt och nytt när man kommer hem. Vet inte hur jag ska förklara mig det känns konstigt iaf. Det känns som det är kul att komma hem till lilla Vimmerby som man egentligen inte tkr om så mkt och så men. haha. Jaja, ni som reser mkt fattar hur det är.

Nu, chill resten av kvällen! Kl är åtta och det är fortfarande sol och ljust ute. Det gillar vi! :) Sommaren 2011 är på ingång! :))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0