Mattips från Spanien!

Dålig uppdatering jag vet men så äre. Jag har det bara bra iaf :) Har smakat så mkt nya maträtter och grejer och jag har tkt om allt hittills. Tänkte ge er tips på vad ni kan göra om ni ska käka någon gång. Och jag antar att det lär bli några ggr i veckan och våga smaka det ändå om det inte låter så gott för det är det :)

I måndags åt vi Tortilla (spanska omelett) Börja med att skala 3 stora potatisar (4 pers) och skär i små bitar och lägg i en bunke och blanda med lite salt. Stek allt med lök och massa olivolja. Olivoljan kan ni sedan spara för att använda nästa gång. Vispa 5 ägg och rör ner potatisen och löken och rör om ordentligt. Stek på vardera sida en gång, vänd med hjälp av en tallrik och servera med sallad och bröd :)

Pappa detta tycker jag verkligen att du ska testa!
Igårkväll gjorde vi någon som jag också tyckte om och då för 3 pers behöver du en stor tomat som du skär i 4-5 bitar och lägger i någon bunke och släng i 1-2 vitlökar också. Mosa med en mixer eller något så det blir en röra i med olivolja och lite salt. Färdig! Detta ska serveras på rostat bröd, röran, lite mer olivolja och sen spansk skinka är det bästa men det funkar med ost eller vad ma själv vill ha. Bara röran funkar också bra! Verkligen värd att testa! Servera med lite ostar, nötter och liknande till! MUMS!

Annars är det bara bra som sagt. Solen skiner om dagarna men de tär fortfarande lite kallt när det sätter igång att blåsa men skönare än i Sverige så va gör det?! Var på stranden med den äldsta flickan igår efter skolan i ca två timmar och lekte. 

Nu ska jag sätta mig och plugga lite spanska tror jag! Får se vad denna dagar mer har att bjuda på! Ska försöka bli bättre med att uppdatera nu! Ha det bra! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0