5,1 på richterskalan

Tog mig ut på en lätt joggingrunda för att bli av med lite av den extrema träningsvärken i låren och när jag kommit hem, duschat och stod och plockade ur diskmaskinen så började de skaka i hela huset igen och det va ännu värre än första gången. Saker flög ner från hyllor och grejer. Jag blev lite rädd och kände mig helt snurrig efter det. Då ringde telefonen och de var någon släkting till M som sa att det var på nyheterna om att jorden har skakat i Lorca. 

M kom hem och vi satte på tv och kollade och de har rasat lite från ett hus där och tre person har dött och det mätte upp till 5,1 på richterskalan (heter det så). Inte för att jag vet om det är mkt men jävlar, har aldrig varit med om något liknande. 

Om det händer igen ska man tydligen gå ut eller ställa sig under en trappa. SKa mn gå ut borde man även hitta en öppen plätt t.ex. en fotbollsplan så man inte kan få något i huvudet. Men tänk om det händer inatt?! Läskigt värre säger jag bara!

Det känns som att man nu bara ligger och väntar på att det ska skaka till igen. Men hoppas på det bästa att det är över och inte kommer närmare hit det värsta. Hör polisbilar och grejer hela tiden här också som antaligen är på väg mot Lorca.

Har pratat med bästa faster på skype nu med! Alltid lika kul! :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0