Jag blir så förbannad!

Usch vad jag hatar att spela fotboll i detta lag, jag måste säga det! De spelar helt stört, springer mer och jagar spelare än att koncentrera sig på att passa bollen och flytta runt och byta spelare. Nej, ist ska man ha en spelar och följa efter den hela tiden så man springer hejvilt över hela planen och ändå om man har sin spelar så klagar någon. Det är alltid fel det man gör och det gäller inte bara mig utan alla i hela laget, passar någon fel så suckar den som passade för att ingen tog emot bollen och så vidare och så håller de på från det att matchen börjar till att den slutar. Det sägs inte mkt positivt under en match hos oss. Så idag blev jag glad när jag efter 20 min i andra fick höra så ja, mkt bra Sofia. 

Men värst är tränaren, han är inte ens intresserad av oss känns de som. På träningarna (börjar 19) kommer ham 5-10 min efter vi börjat och då har ingen ens öppnat salen så vi tränar max 40 min och så fort han kommer in sätter han sig på bänken och där sitter han hela träningen, säger inte vad vi ska göra eller något. Hur jävla pepp blir man då då?? 

Har förklarar samma sak hela tiden för mig hur jag ska göra för han tror att jag inte fattar men de gör jag men det är ju ändå fel det jag gör. Blir så förbannad att jag bara inte kan säga till vad jag tycker och tänker. Varför kan jag inte bättre spanska för?? Jag har sagt att vi spelar max en minut sen byter och så håller man på en hel match när man spelar inomhus men här spelar de till de är trötta och vill byta typ och absolut inte ens i närheten av hur vi spelar så det är extra svårt för mig att komma in så där och bara ändra på allt man har lärt sig genom alla år. Spelar jag så om jag kommer hem och spelar någon träning kommer de där hemma tro jag är dum i huvudet eller någe. 

Idag KOKADE rent ut sagt inne i hallen och det är väl inte så konstigt när det är uppåt 35 grader ute. Madre Mia! Iaf vi gick ut utomhus i halvtid och tränaren ställer sig och röker! Gör man så eller?? Han säger inget om hur de va och så. Man gör typ vad man vill under de få minutrarna när det är paus. Efter matchen snabbt in i omklädningsrummet sedan sticker han hem och ingen duschar så snacka om att det inte är någon glädje i detta lag eller?? Idag var jag så jävla arg efter första halvlek så jag va nära på att säga nej nu går jag seriöst hem!

Det är en match kvar nästa helg och då spelar vi borta, 70 min att åka, hur fräscht är de när man spelat match och svettats som en gris och sätter sig på en buss och åker hem och duschar hemma? Känner mig extremt vidrig då måste jag ju säga! Man kommer såklart omytt till matchen här också och om det är någon som ska byta om går den in på toaletten! :/ Konstigt det är! Att de kan va så stor skillnad! Det är ju innan och efter match det händer massa kul och man umgås med varandra som ett lag! Det har jag iaf alltid lärt mig. 

Kan ju bara säga en sak då att jag saknar alla som spelar hemma i Vimmerby och tränarna där hemma!! Ni ska veta att ni är dom bästa jag har haft i hela mitt liv! När jag kommer hem ska jag träna och då tycker jag vi ska spela som man gör i Spanien en gång ska ni få se hur kul jag har haft de på träningar och matcher! 

Det blev ett långt klagande inlägg men va bara tvungen att skriva av mig då Martina inte är hemma så jag kan snacka med henne va jag tvungen att ringa pappa. Va bara tvungen alltså!

Nu fortsätter lördagsmyset med fotboll på tv:n! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0