Sverige, Gotland

Ny vecka och jag går in på min 12 vecka här nu. På söndag har jag alltså vart här i tre månader. Herregud! Men va bra jag har haft det :)

Idag har jag städat mitt rum och toaletten och tvättat några tvättar så ikväll är det jag som sover i nytvättade lakan och myser så skönt :) Har precis ätit och samtalsämnet vid matbordet blev Gotland. Hur kommer man dit, vart går färjan ifrån, hur lång tid tar det, hur kan man bo, vad finns det man kan göra och så vidare. Gud va länge sedan jag va på gotland alltså. Skulle verkligen vilja åka dit någon sommar och ha kul!

Familjen funderar lite på att åka dit kanske. Får se om de kommer iväg och när isf. R blev helt galen när han läste lite om vad som fanns där så haha. Och ja, de jag kommer ihåg, det är fint! 

Varför finns de så himla mkt man vill göra för? Jag vet så mkt jag vill göra att jag inte vet hur jag ska hinna allt och vad jag ska göra först och så. Nu är det nästan sommar hemma också och jag kan inte riktigt förstå det med tanke på att jag själv haft sommar sen förra sommaren hemma typ därför hänger jag inte riktigt med i svängarna på vilken månad det är och så vidare. 

På lördag är det tydligen dags för den årliga balen hemma och den kommer jag få se dagen efter på facebook antar jag. Då vill jag se många fina bilder på alla! Lika så studenten som är om en månad (sent i år) kommer jag få se på facebook. Känns lite konstigt då jag gärna hade vart där och sett hur alla är så lyckliga när de kliver ut på trappan förhoppningsvis i solsken och inte spöregn som vi hade. ;)

Alla festivaler som finns. Jag älskar verkligen att gå på festival och min tanke förra sommaren var att nästa sommar (alltså denna) ska jag ha en sommar när jag bara ska åka runt på massa festivaler och ha hur kul som helst och lyssna på massa bra musik, bo i tält och leva festivallivet. Hur kul liksom? Nu sitter jag här i Spanien och kommer inte komma iväg på en enda festival. Iaf inte någon svensk. Får se om man tar sig någonstans här kanske. 

Öland, där jag alltid har varit, varje år sedan jag va typ hur liten som helst. Kommer kännas konstigt att kanske inte få vara där några dagar eller så. Men jag är inte bitter för de inte. Antar att jag kommer ha en toppensommar här i Spanien också. Kommer ju va grymt varmt iaf, många dagar på stranden och så. Så alla vänner och släktingar där hemma, kom gärna och hälsa på mig i sommar :) Skulle jag inte ha något emot! ;)

Sånt är livet - C´est la vie!





Kommentarer
Postat av: miriam

ååh så fin! :D

Ne, tyvärr är det inte det.. Men vill verkligen tatuera mig, inte bara på fingret :P

2011-05-16 @ 18:28:46
URL: http://mirimirs.blogg.se/
Postat av: miriam

nej har inga tatueringar, men många planer inför dem! :D

2011-05-16 @ 19:46:22
URL: http://mirimirs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0