Uppdatering

Natten blev lugn men jag måste erkänna att det var lte så man tänkte på allt när man gick och la sig. La mig på andra sidan av sängen för om de skulle börja skaka så var de mindre chans att få något i huvudet och vi tog ner tavlor och grejer för att vara säkra. Jag ställde fram ett par skor och byxor och en tjocktröja ifall man skulle bli tvungen att gå ut mitt i natten och lite så. Men de blev lugnt och jag vaknade halv nio idag när M knackade på dörren! Då var det dags att gå upp. 

Så fort vi hade vaknat började telefonerna ringa igen och folk var så oroliga och allt. Men det är stenlugnt med oss här. Ingen fara! Kollade lite på nyheterna i morse och det är tydligen den största jordbävningen i Spanien på 50 år och ca 30 000 människor i Lorca sov ute på gatan och i parker inatt för att det säkert inte fick komma in i husen och vissa var rädda att det skulle komma ett efterskalv. 


Jag har lagt A som ligger och sover och jag har ätit frukost, knäckebröd med ägg:) Mumma! Nu sitter jag och väntar för om 40 min får jag ett samtal ;) Mer om det senare! 

Nu ska jag slänga in en maskin tvätt innan och hoppas på att det blir skönt så man kan lägga sig ute i solen. Är de fint imorn blir de stranden med A :)

Så alla där hemma va lugna, vi har det bara bra!


Kommentarer
Postat av: Roger Ståhl

Skönt att allt är bra med dig Soffi!!! Ha det gött

2011-05-12 @ 10:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0