Barn

Jag har ju ganska mkt att göra med barnmat om dagar! Välling, mosad frukt och mat som man köper. Apelsin, banan och äpple. Kyckling, morötter och potatis m.m. Har aldrig tkt att det ser så fräscht ut och har inte vågat smaka men nu måste man ju typ lite för att se så det är lagom varmt och allt. Och det är faktiskt inte så äckligt som man tror det är. Vissa kan va riktigt goda till och med! 

När vi gör egen frukt till A här hemma och mosar ihop banan, äpple, päron och lite apelsin gör jag ofta lite extra så jag kan ta lite själv för det är ju skitgott haha ;) Välling luktar inte gott och den har jag inte smakat mer sen när jag va hos Lina på Gran Canaria en morgon och de va ju ganska gott där men då hade hon typ med kexsmak eller någe sånt.

Jag känner att jag har lärt mig så mkt om barn sen jag jobbade i Norge på dagis och nu efter tre månader här. Känner att jag verkligen vet precis hur man ska göra och allt sånt! Kul att man har testat på det! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0