Hur gammal var jag när jag...

Under dessa än så länge nio månaderna jag har vart här hos barnen har jag börjat fundera massa på hur jag var när jag var liten. När fick jag första tanden, tog första stegen, började krypa, dricka/äta själv m.m? Tyckte jag om att bada, gå promenader, leka, sova? Var jag jobbig, lugn, grät mkt, skrattade? 

Massa sånt har jag börjat tänka på, himla tråkigt att man inte kommer ihåg något från den åldern. Under ett år händer det så extremt mkt alltså. Man går från en litet bebis (typ som en liten klump) som inte kan röra sig något alls typ och man bara vet att man ska börja rulla, krypa, gå och massa sånt. Häftigt tkr jag allt att det är! 

Idag testade jag med en tofs (ett eller två f?) mitt på huvudet. Det har jag sett på kort att jag och många andra barn hade när man var liten, iaf i Sverige. Så sött tkr jag så hon är ursöt idag! :) Hon har även börjat med att säga ette eller ese ofta och pekar på något haha. När hon hör musik står hon och dansar och nu kan hon stå still jättelänge själv så nu fattas de inte mkt tills hon börjar traska lite sakta framåt. 

Nu ska jag fortsätta kolla dåliga barnprogram ;)


Kommentarer
Postat av: michaela

jag trivs faktiskt riktigt bra i det! fast det är klart att jag kollar bilder på när jag var riktigt riktigt blond ;)



jag saknar dig också! nej 3 månader, vet du något datum? :D pussssss

2011-11-24 @ 18:26:11
URL: http://miiichaelapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0