Mysdag och shopping

Som vanligt så blir min dagar då jag är ensam hemma helt underbara. Efter att ha slappat bra länge imorse duschade jag av mig och slängde på mig kläder och lite mascara för att sedan ta en taxi till köpcentret. Det tar 40 min att gå så ja man får ta taxi. 

Väl där runt två strosade jag runt och kikade på allt från små söta bebiskläder till gubbiga kläder. Nej inte riktigt men gick in nästan i varje affär och bara tittade och pillade på kläder och grejer. 

Varför är det så kul att shoppa och göra av med pengar?? Jag älskar det verkligen! När jag sedan traskade hemåt, solen sken och de va lagom skönt så gick faktiskt hem hade jag med mig tre påsar. Det blev en shoppingdag med baskläder. 

Har länge letat efter någon polotröja eller liknande som går pp i halsen då det blåser och är kallt här nu (22 grader) och jag hittade massa fina och olika färger i massa butiker. Så fick med mig tre olika och dessa var kortärmade och i färgerna svart, grå och så en turkos typ. Jättehärliga, gillar extremt mkt! Så de kommer jag gå i nu om dagarna! Snyggt, enkelt och praktiskt! Fanns så många härliga färger skulle lätt kunnat tagit en av varje men det har jag inte ekonomi till. 

Köpte en ring i somras som jag hann använda typ tre ggr innan jag åkte till Magaluf och festade bort den så idag köpte jag en ny. 

Gjorde även ett besök på M:s affär och köpte med mig lite underkläder, vilket alltid är bra att ha och hur skönt är det inte att gå omkring i nya?? Även en mysig tjocktröja som kallas träningströja här men vet inte om jag ska träna i den men ha den till en träning visst men den är soft iaf! Får se om de kommer bilder någon dag. 

Hem, käkade god mat och sedan tappade jag upp ett kokhett bad och la mig och kollade på ett avsnitt av 90210 vilket bara är för bra. Har börjat om från början så det är gött! 

Nu efter att ha badat 1,5 timme och tagit på mig mysiga kläder ska jag måla naglarna både på fötterna och händerna och sedan ska jag gosa ner mig i soffan med en kopp te, en filt framför Sex and the City och invänta familjen. 

Ja, ni fattar kanske att jag har haft en bra dag! Nu är jag uppvilad inför en ny jobbvecka! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0