Spanjorska i Sverige?

Spanjorskan mitt nya smeknamn!

Visste inte riktigt hur jag skulle skriv i rubriken men inom tre månader befinner jag mig i Sverige och det känns konstigt måste jag säga. Nästan så man kan börja nedräkningen nu typ. Ändå om man inte vill/behöver det så brukar det alltid bli så bara.

Nu till det jag suttit och funderat lite på här idag i min ensamhet.
  • Kommer jag "leva" som jag gör här i Spanien när jag kommer till Sverige? Kommer jag äta mat samma tid som jag gör här? Kanske i början men efter ett tag kanske man kommer in i svenska rutiner igen?
  • Kommer man dra sig och va ute längre än till kl 18 en vardag? När affärerna stänger försvinner alla människor från gatorna typ.
  • Kommer jag överleva kylan? hahah. Nej, men seriöst fryser man här och det är 18-20 grader är det riktigt illa. Komma hem och det säkert är runt 10-20 minusgrader. Det är en omställning ska jag lova er.
  • Kommer jag fortsätta sova siesta under varma dagar? Kanske inte blir så varmt i Sverige att man behöver göra det? Kommer inte ihåg, men det återstår att se om jag befinner mig i Sverige nästa sommar.

Aja, vet inte riktigt mer vad det är jag har tänkt på. Men ni fattar, det kommer bli en omställning för mig. Precis som det blev en omställning när jag flyttade hit och började leva som en spansk familj gör. Men det har vart en omställning som jag har gillat väldigt mkt. Det är därför jag känner att jag trivs så mkt bättre i Spanien än i Sverige. Har verkligen testat på hur det är att leva här. 

Det är inte fel att ha havet några meter från huset, att kunna gå på en lång, underbar strandpromenad varje dag året runt och se det underbara havet. Kunna gå till stranden och bara lägga sig och sola, bada, läsa och ja vad man vill x-antal månader under ett år. 

Dagens tankar! Om några månader får jag alltså se hur det går för mig i Sverige. Men ni fattar inte hur kul det ska bli att träffa familj, släkt och vänner. Det flestar jag inte träffat sedan förra julen då jag va hemma i tre veckor. Några hann jag träffa under min endagsvistelse i Sverige i sep. 



Kommentarer
Postat av: Dani o Jojo

Hej sötis!

Checka in hos oss och var med på veckans blogg!

(Sorry om du inte gillar sådana här kommentarer :/)

KRAM

2011-11-23 @ 17:41:46
URL: http://picsmania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0