Tandborstning

I brist på annat att göra när jag ligger här i min säng kom jag att tänka på tandborstning, eller rättare sagt tandborstar. Ja, jag är konstig, jag vet! Men kom att tänka på att så många ggr som jag bytt tandborste detta år eller ja, sedan okt förra året då jag fick för mig att flytta till Spanien så många har jag nog aldrig bytt innan på ett år. Det är galet alltså!

Det rimliga är ungefär att byta tandborste var tredje månad! Så ungefär 4-5 ggr på ett år. Tjenis! På 1 år och 1,5 månad har jag nu säkert kommit upp i min 25:e eller något skulle jag tro. Tycker jag har ny färg tandborsten hela tiden. Typ en gång i veckan haha. Så har jag haft olika anledningar till att byta också.

  • Delade tandborste någon gång med Ida, hur fräscht på en skala? Inte speciellt men vad gör man inte för sina vänner som glömmer tandborste?? Efter en utgång också så då bryr man sig inte så mkt!
  • Tappat den i toaletten när man någon gång hade bråttom att lägga den på platsen så gled den ur handen och plopp på toakanten och rätt i plurret. Den fick sig ett bad och direkt efter i papperskorgen, då hade den gjort sitt.
  • Barn som leker, suger och slickar på dem, när det blir brist på leksaker eller vad??
  • Resor, då orkar jag aldrig ta med mig tandborsten hem igen, känns lite sådär. Vad kostar en tandborste egentligen?? Ingen aning men billigt är det här iaf och då får man tre.
  • Tappar jag den en gång på golvet kan jag absolut inte använda den igen och det är lätt hänt, speciellt när barn som precis lärt sig stå är med i bilden och är på upptäcktsfärd.
  • Förpackningarna man köper på Mercadona är det alltid tre i och det finns så många fina färger man kan välja på och det är ju alltid kul med byte ;)
Bara för det ska jag byta ut min gula tandborste idag mot en knallrosa :) Har fastnat för dessa borstar nu måste jag ju säga så får köpa med mig några paket när jag åker till Sverige sen. haha

Ett helt inlägg om tandborstar alltså! Men har mkt tid att tänka när jag ligger här och inte orkar göra så mkt mer! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0