Vilken lördag

hur lång som helst. Gick hemifrån runt elva tiden i förmiddags och hade ingen aning om vilken tid de gick bussar eller tåg men vad gör det när jag är ledig och har absolut inget att passa eller något alls tänkte jag? Kom till busstationen 11.45 och då gick inte nästa buss förrän 15.00 och nästa tåg förrän 13.30 så de va ju självklart att det var tåget jag väntade på.

Satte mig på en cafeteria en bit ifrån, tog mej en öl och väntade någon timme. Jättevarmt och skönt i solen idag ju så det gjorde då inget :) Tåget kostade 1,60 euro alltså knappt ingenting för att åka en timma. Herregud va billigt haha. Fin utsikt var det också i början lite efter Aguilas. 

Framme på stationen då tog jag mig till köpcentret och började min shoppingrunda. Jag fattar inte varför man inte kan hålla i pengarna när man går så där? Jag skulle ha en jacka det var det jag verkligen skulle köpa idag för det är så kallt här på kvällarna och jag har ingen ordentlig jacka som ser ut som en jacka. Aja, ni fattar säkert men nu har jag en iaf :) Hittade en kappa eller vad man säger att det heter och den fanns att välja på i ALLA färger verkligen. Från rosa till grön till blå till svart. Jag köpte mig en grå! :)

Hittade även en kavaj som jag letat efter ett tag men inte hittat någon jag gillat så mkt! Nu har jag en sådan också alltså. Lite underkläder igen men det kan man ju inte ha för mkt av eller?? 

Och jaaa, jag vet att jag har massa väskor men hittade en som jag bara var tvungen att köpa alltså. Fastnade för den direkt och det är inget märkvärdigt med den men gillade den iaf, den fick det bli utan att ens tveka och den var den ganska stor så en mindre plånbok skulle kunna få plats därför köpte jag en sådan också. Ingen plåt som jag har nu i alla mina väskor bara för att min "vanliga" plånbok är större än mina väskor ;)

Det var kul att komma till ett stort köpcenter med större utbud, har inte vart inne på H&M, Zara, Mango, Blanco m.fl. på hur länge som helst så det var kul :)

Sedan efter några timmar kände jag mig klar då hade de stängt kinamaten, då tog jag mig in till Lorca centrum med tanke på bussar och tåg. Där inne fick jag reda på att första och sista bussen hem går 21.30 så de va bara att vänta med tanke på att kl var typ 18.30. Men affärerna är ju öppna till 21-22 så sprang och tittade i lite butiker där också. Det var för övrigt då jag hittade jackan ;). Efter det drog det igång musik och grejer och då var det tydligen som en carnaval eller något, vet inte varför alla hade klätt ut sig och gick och dansade, red på hästar och kameler och lekte med eld och grejer. Men ställde mig där ett tag iaf för att få tiden att gå och efter 1,5 timme frös jag så mkt så då tog jag alla min påsar och gick in på en mysig pizzeria för att käka pizza och dricka öl. 

Efter en timma där inne var kl nio och jag gick mot stationen igen för att hoppa på bussen halv tio och var framme i Aguilas 22. Då var de jobbigaste kvar, att gå hem, men det gick ju som på en dans. 25 min senare tar jag av mig stövlarna och känner och ser alla min skoskav som jag lyckades få innan jag hoppade på tåget mot Lorca på morgonen. Det ena blödde de andra var stora!! Typ enorma! Men va gör väl det.

En dusch och sedan kröp jag ner under filten, satte på Grease och nu ligger jag i sängen och ska äntligen sova. Mina ben värker så ont har jag men det är det lätt värt. Långt inlägg men så äre ibland. Bilder från dagen kommer imorn, orkar inte det nu kl är ju snart 02.

Godnatt säger jag även att ni säkert sover redan allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0