1 år sedan

Idag är det 11 oktober alltså exakt ett år sedan jag tog mina sommarkläder och flyttade till Gran Canaria för sol, fest, bad och allt vad de innebar. Tre galna månader där nere. 


Skulle inte tacka nej till att bli pepparkaksbrun igen typ ;)

De va tider det! Tänk att de gått ett år redan. Då tänker jag så här: Hade jag inte gått bartenderutbildningen på Mallorca förra sommaren hade jag aldrig fått för mig att flytta till Gran Canaria och leta jobb som bartender och då hade jag inte förstått hur mycket jag älskar de spanska språket m.m. Och då hade jag inte hamnat i Marbella i början av detta året och pluggat spanska i fem veckor och fått för mig att jag kan ju inte åka hem efter detta om jag vill lära mig mer spanska. För vem och hur många pratar spanska i Vimmerby?? INGEN! Då fick jag för mig att ja men varför inte stanna kvar och jobba som au pair och nu sitter jag här eller rättare sagt ligger i min säng och har hand om två barn och har lärt mig så grymt mkt spanska på ca 8 månader. Så hade jag inte gjort allt de innan hade jag aldrig vart här och träffat denna underbarq familj och fått uppleva massa saker jag gjort under min tid här. 





Kommentarer
Postat av: Carrouu

sv: haha på Ulriken så gick vi upp, och ner såklart! ;) Det var det värt!



Jaha, vet nog inte exakt vart du bodde, men vi bor på Fjosangerveien i Danmarkplass. Tar max 5 min med bybana in till byn, nära och bra! :) jag är här med Emma och vi jobbar som säljare :) Hoppas allt är bra med dig!

2011-10-11 @ 18:53:00
URL: http://cnascarro.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej okej, men bybanan funkar fint hur som helst ;)

Emma och jag sæljer krillolja, hælsokost! Står på olika køpcentrum vid ett stadnbord, får se hur længe vi trivs och om vi skaffar nya jobb :) Vi åker hem till Sverige under jul och åker førmodligen tillbaka igen, får se hur længe vi stannar! :) Någon gång ska jag också bli au pair som du, antar att du inte ångrar det en sekund? :)

2011-10-11 @ 22:57:35
URL: http://cnascarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0