Ledig onsdag med Frank

Onsdag och min lediga dag! Är alltid så slö på onsdagar då jag går upp en timma tidigare än vad jag brukar göra för att cykla, spela tennis och cykla tillbaka hem hit. Åker hemifrån 08.35 och är hemma ca 11.00 då blire dusch och sedan däckar jag i sängen tills det är mat och sedan sover jag siesta och helt plötslgt är kl typ 17-18 och då är de kväll och lite lek med barnen typ sen badning, mat och sedan middag för oss och tv-tittande sedan ligger jag i sängen igen för att sova. 

Men det är skönt, det är verkligen en ledig dag så det är underbart! Det tar på krafterna att ha barn att ta hand om det ska jag säga er. 

Om en timma sitter jag bänkad framför tv:n med de andra två och kollar på Frank en la jungla! Som jag älskar den galna, knäppa, konstiga killen. Ja, kalla honom vad som helst men normal, de tror jag då inte han är haha. Går omkring i djungeln med foppatofflor som man säger hemma och kan allt om ormar och allt, blir biten, håller på att dö och allt. Han är för kul att se på! Undra vad som händer idag! 

Middagen idag blir en god sallad och de ska bli mumsigt för jag är hungrig redan nu känner jag! Sova skapligt sedan imorn är de morgonpromenad + styrka som gäller. Lång jobbdag imorn så luft behövs och speciellt den friska luften som är på morgonen och kvällen nu! Underbar! 



Kommentarer
Postat av: Emma - photography

Det var supergott! :D

Nu blir det en lång kommentar för här kommer receptet! :)



Räkpasta



4port bandpasta, t ex tagliatelle

1kg räkor med skal (jag hade 200g färdigskalade)

2 avocado

2 vitlöksklyftor, finhackade

1 msk smör

1 msk vetemjöl

2 dl fiskbuljong(buljong+vatten)

2 dl creme fraiche

1-2 msk hummerfond

2 msk citron, pressad

2 krm chilipulver



Koka pasta enligt anvisning på paketet. Börja med att skala räkorna.

Dela och kärna ur avocadon. Dela den sedan i ca1x1 cm kuber(eller lite större).

Hacka vitlöken fint och fräs den i smöret i en kastrull. Det ska absolut inte ta färg,

bara mjuka upp löken lite. Rör ner mjölet och slå på buljongen. Rör till en klimpfri sås.

(Den ska nu vara ganska tjock för räkorna brukar göra den lösare när de kommer i.)

Rör i créme fraiche, hummerfond och saften från citronen. Låt såsen sjuda några minuter.

Smaka av med chilipulver, salt och peppar. Lägg i avocadon och räkorna och låt dem bli

varma i såsen utan att koka dem allt för hårt. Häll över pastan och servera.



Hummerfonden går att strunta i. Blir gott ändå ;)

Kram!

2011-10-06 @ 10:41:58
URL: http://emmajjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0