Mysig dag uppe i bergen

Igår kväll fick jag hoppa in och jobba för R va tvungen att åka till jobbet så jag tog med mig barnen till lekparken och sedan gick vi en sväng längst stranden och fastnade på en uteservering där, jag tog öl, ines juice och så chips till de. Där satt vi och mös ett tag och det va asnice! Lite kyligt på kvällen också så jag frös lite (20-23 grader).. brrr.. 

Idqg blev jag väckt runt elva då M stoppade in huvudet och undrade om jag vill följa med på utflykt till bergen och de tackar jag inte nej till. Slängde i mig lite frukost på med jenas och en t-shirt och tog med mig tjockare tröja då vi skulle högt upp i bergen och trodde de va kallt där. Men så fel vi hade. Va helt lagom och grymt skönt :) 

Har haft en jättemysig dag och stannat och kollat på olika saker och vart högt uppe på berg men snön hade inte kommit dit upp än. Stannade och åt på ett mysigt ställe som hade så grymt god mat så vi slängde i oss maten allihopa. Tog in några rätter och delade på allt och de va bland annat renkött tror jag, vildsvin, svamp, ägg av något slag och massa goda efterrätter och så öl och vin till det :) Helt underbart var det iaf! 

Mätta och belåtna åkte vi hemåt och alla va trötta så vi tre "barn" sov på vägen hem och nu är vi hemma och ska slänga oss i soffan och glo tv resten av dagen och ladda inför en ny jobbvecka. En bra dag helt enkelt! :) 

Nu har jag inte tid eller ork att skriva mer! Ha de bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0