Plugga?

Jag tänker väldigt ofta på vad jag verkligen vill bli och vad jag verkligen kan tänka mig att jobba med om några år. De finns mkt och vill resa massa men har kollat runt på massa utbildningar och grejer nu och är ju mest sugen på distanskurser då jag kan befinna mig vart jag vill. Men har hittat en som inte finns att välja som distans så det är väl kanske bara så att jag får bo i Sverige ett år och plugga och sedan åka iväg och förhoppningsvis få någe jobb.

Kan ju fortfarande resa på lite korta resor och så under tiden och se till att fixa praktik utomlands. Jag har tänkt mkt på att jag kan tänka mig jobba inom handel eftersom de var det jag gick. Skulle kunna tänka mig ett jobb på ett köpcenter i en klädbutik eller något liknande men det är inte vad jag verkligen vill. Det är väl mest därför jag har kollat runt lite, jag måste skaffa mig en annan utbildning helt enkelt. 

Något som är säkert är att jag inte vill jobba i Sverige. Älskar att bo som jag bor just nu. Jag vill jobba på flygplats, hotell eller något åt det hållet. Något inom turismen o.s.v. Tycker om att träffa nya människor m.m. Därför är jag nu 90 % säker på att jag har hittat rätt utbildning och tror jag klarar ett år hemma i Sverige och ett år med plugg. Ändå att jag inte känner mig redo för skolan igen men nu är de något jag verkligen vill borde de väl gå utmärkt eller?? 

Jag vill iaf plugga Hotell och Turismutbildning! De finns att välja på i Jönköping, Nässjö och Stockholm. Nu ska jag se va som händer om jag bestämmer mig för att verkligen göra det. Isf börjar jag väl plugga någon gång nästa år. De återstår att se! Detta är jag som sagt väldigt säker på att jag vill göra. Jobba på ett hotell i värmen i något land man verkligen tycker om! Skulle va underbart! 


När jag trivs som bäst! I värmen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0