En dag i Sverige

Yes, jag chockade alla med att komma hem över en dag. Överraskning för farfar som fyllde 70 och där dök jag upp. Alla satt och gapade och grät och trodde inte det var sant men yes det stämde jag befann mig i Vimmerby. Blev en mkt lyckad dag och jag hann med hur mkt saker som helst.

Efter jobbet i fredags körde M mig till Alicantes flygplats och jag satte mig på ett plan mot Arlanda med massa stenbruna pensionärer och kände mig grymt blek. 23.50 landade vi och då va pappa där och hämtade mig och vi åkte hemåt Vimmerby. 3 timmar senare va vi framme, la mig och sov några timmar sedan väckte jag Julia på morgonen dagen efter och fick komentaren: Vad fan gör du här?? haha. Surprise!!

Träffade folk hela dagen och det slutade såklart med att jag satt på Chaplin med mina kusiner och sedan efterfest på ett ställe jag aldrig sett i Vimmerby och efter det var det kallt och jävligt så pallade inte gå hem så det blev övernattning hos Tobbe! Fick en chock när klockan ringde 10.00 igår, flög upp fattade inte vart jag var, ringde pappa, han hämtade mig och då var det dusch och packning sedan åkte vi mot Göteborg.

Så det blev verkligen en snabbvisit men såååå lyckat! Kul att träffa lite folk, det var ändå 8 månader sedan. Fick presenter och grejer med bara för att jag fyllt år. Smycken, berlocker, kläder, godis m.m. 

MEN, jag kan säga er att jag kände mig INTE hemma i Vimmerby. Kändes som jag bodde på hotell så det var skönt att komma "hem" till Spanien nu igen. R hämtade mig på flygplatsen igår kväll och M satt och väntade på mig när jag kom hem och frågade ut mig om allt i reklampauserna när vi kollade på Sex and the city 2. 

Imorse vaknade jag grymt trött lite innan nio (sov max 8 timmar denna helg) gick upp och då blev det kramkalas med I som saknade mig så mkt och va så glad att jag kommit tillbaka! Tänkte därför ta med mig lite lakrits till henne när jag hämtar henne i skolan om 30 min. A har jag gosat med massa idag också. Men har framför allt legat ute och solat och badat i poolen som vi fyllt upp igen. Underbart, nu är det inte lika jobbigt med värmen än eftersom jag frös så mkt när jag va hemma haha. 

Det blev ett långt inlägg men så är det ibland. Tack alla för en underbar dag i Sverige iaf! :)


Kommentarer
Postat av: michaela

det var så jävla underbart att träffa dig den lilla stunden <3

2011-09-12 @ 16:31:35
URL: http://miiichaelapettersson.blogg.se/
Postat av: michaela

var så himla jobbigt att krama dig och veta att du skulle åka iväg igen! :( puss

2011-09-12 @ 17:14:14
URL: http://miiichaelapettersson.blogg.se/
Postat av: Emma

Men oj, var du hemma en dag? Häftigt! Måste varit jobbigt att åka igen ju! Fast vädret här hemma är nog inget du saknar va? ;)



kram

2011-09-18 @ 15:58:48
URL: http://emmajjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0