En vecka har gått

Helt sjukt det känns som det var igår jag var hemma i Sverige men det är om 30 min en vecka sedan jag åkte mot flygplatsen i Alicante. Vad fort tiden går alltså! Slutar jobba om ca 30 min så då är det helg. Får se va som händer denna helg. Har inget planerat vad jag vet iaf så det återstår att se. Bra blir det nog iaf!

Vädret är fortfarande på topp uppåt 42 grader på dagarna om inte mer! Poolen används flitigt och livet rullar på! M la fram fisk innan hon åkte till jobbet idag så det var ju bara börja leta reda på vad jag kunde göra med den och det blev wokade grönsaker, en god sås och kummel! Lyckat tkt jag och I iaf får se va de andra säger när de kommer hem. 

Såsen var iaf grymt god. 2 äggulor, 2 msk citronjuice, 100 g smält smör, 2-3 msk tomatpuré och sedan lite salt och vitpeppar. Mkt gott :)

Har även fått receptet på Helenes extremt goda ananaspaj som jag tänkte försöka ge mig på att göra imorn kanske för det blir säkert en sen middag med gott vin, och lite efterrätt och grejer. 

Nehe, nu ska vi doppa oss i poolen igen för nu äre varmt! Ha en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0