Middagsmys på stranden

Åh, vilken underbar dag vi hade igår. Började med att städa och tvätta lite då det verkligen var nödvändigt och sköljde av terrassen lite med då då också va behövligt. Hämtade I och lagade mat och sedan började jag packa för en hel eftermiddag/kväll utomhus.

Efter att ha packat ner: bikinisar, handdukar, vatten, frukt, mat och blöjor m.m. var vi redo att ge oss iväg. 15.00 kom vi iväg oc började då med att traska i långsamt tempo bortåt mot en lekplats som ser ut som en fjäril där vi va i 1,5 timme och åt frukt och så.

Vidare därifrån gick vi upp till ett ställe jag velat se va det är många ggr men inte kommit dit än så igår fick jag se det. En utsiktsplats typ. (bilder kommer i nästa inlägg) Vidare neråt och bort för att gå till en strand så långt bort hemifrån man kan komma typ men det är så härligt där och väl framme efter 3 timmar va vi slitna, svettiga och ville bara bada så vi slängde oss i havet I och jag. A låg och sov lite. Lekte på stranden och sedan gav jag mat till A och vi gick vidare mot en annan lekplats för lite lek. 

Kl 20 började vi vår långa färd hemåt (ca 1 timmes gång, tur att I har en sådan där platta att stå på annars hade vi aldrig kommit hem). Hade med oss middag (tortilla och sallad) som vi stannade och åt på stranden när vi nästan var hemma och det var så mysigt. Satte oss på en handduk och åt i mörkret och bara hade de hur skönt som helst. Sedan var de bara 10 min kvar och väl hemma blev de välling till A som sedan somnade direkt och snabbdusch för I och en saga sedan somnade hon också. Då blev det snabbdusch för mig och Sex and the city sedan somnade jag innan elva tror jag nog kl var. 

Kände ig så sliten i benen igår och har sovit så skönt typ inte vaknat en enda gång på hela natten! Nu är det fredag, igen. A ligger och sover och jag slappar ska stänga på en film och tömma ut vattnet ur poolen tror jag. Idag börjar hösten här hade I lärt sig i skolan igår. Så nu är det höst (otoño). Man märker det lite för det är svalare på mornarna och kvällarna och de tar ett tag innan de blir varmt på morgonen. Men det är så skönt så! 

Ska lägga in bilderna och fixa lite nu från igår så kommer de upp här under dagen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0