Första gången bakom ratten

Herregud har gått och varit smånervös hela dagen och när farfar ringde vid fem och sa vi åker en sväng blev jag asaballanervös. Han hämtade mig och vi körde ut till Snokebo och jag ställde massa dumma frågor på vägen ut och väl vid grusgropen var det dags att köra.

Det kändes helt fel när jag satte mig på andra sidan alltså bakom ratten måste jag säga men jag gjorde som farfar sa och det var inte lätt att släppa kopplingen sakta men de kom jag också in i lite. Gick faktiskt mkt bättre än både farfar och jag trodde så de va kul :)

Åkte framåt och tillbaka och runt lite, upp och ner för backar, backade och körde runt lite på småvägarna omkring ute i skogen. 

Sedan skulle jag köra från stugan till ett ställe och hämta en kärra och då backade jag ut och upp och de gick ganska så bra och sedan skulle jag köra iväg och de gick lite fort så då var det nära vi körde ner i diket men de va tur jag märkte de och hann bromas. Tur jag kom ihåg hur man bromsade hahha. Sedan ut på vägen och vidare bort och så var jag klar :)

Kul att jag har gjort det en gång nu. Imorn hämtar farfar mig vid 09 och vi åker ut till stugan, hugger ved och grejar lite och självklart ska vi köra lite bil också haha. Måste ju passa på! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0