Kul att höra

efter att man stått och lagat mat i lite mer än en timme är det kul när pappan i familjen kommer förbi mitt rum och göra tummen upp och säger att det väldigt gott.

Jag har mina specialiteter har jag fått höra. Han ÄLSKAR mina potatisar jag göra och tycker typ det är de bästa han har smakat och alla mina varianter av sallade jag slänger ihop några ggr i veckan, min linsgryta jag gjorde förra veckan var ju bara SÅ god tkt de allihopa. Den var helt perfekt med andra ord. För att in tala om min äppelpaj som är bästa efterrätten i huset och alla andra jag har ställt mig och bakat och hittat på nya maträtter. 

Kul när de säger att det är gott! Blir ju lika nervös varje gång man ska servera något nytt och det står där på bordet, tänk om det inte går att äta, om det smakar skit om de inte tycker om det men tvingar i sig. 

Ville bara säga det för nu kommer jag ju för det mesta bara laga mat till mig själv kan jag tro! haha. Då blir det storkok och matlådor av linser, lasagne m.m.

Tro det eller ej men har redan skrivit en handlarlista tills jag ska åka och handla på lördag när jag kommit hem. 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Önskar man själv hade talang för att laga mat. Sist när jag gjorde fläskkotletter till mig & Per glömde jag att krydda... Vem glömmer att krydda liksom?

Torrt som sågspån dessutom.

Hur känns det att du ska åka hem föresten?

kram

2012-02-07 @ 19:34:05
URL: http://lovisaglennfalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0