Kockerskan på G

Har typ varit ensam hela dagen då A först va på dagis till 11.30 och så fort jag satte henne i vagnen somnade hon och vaknade 2,5 timme senare då hade jag hunnit handla, laga mat (grönsakspajen i repris blev det) och har skivat värdigt och grejat med smulpajen som jag tänkte vi skulle käka idag. Det blir kanske ikväll för vi får kanske besök av Ulla och Javier men vet inte än. 

Så efter några timmar i köket är jag nu helt slut, ska vila ett tag framför Friends nu för att om dryga timman gå och hämta I i skolan och sedan går vi vidare mot lekparken på stranden planerade vi igår. 

Igår kväll när föräldrarna var iväg på padel och jag var barnvakt blev jag så jäkla arg på I för hon var så himla katig och sådär (hon är inne i en period nu och är väldigt uppkäftig och dan), det slutade iaf med att jag inte orkade mer, tog tag i henne, satte henne på toan så hon fick kissa, la henne i sängen med kläderna på, utan att läsa saga, släckte och stängde dörren. Så sa jag, går du upp ur sängen nu är du illa ute. 

Efter det friterade jag kyckling och grejade och gjorde en asgod sallad som vi käkade när de andra kom hem senare på kvällen och hur god var inte det då? Mumsigt värre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0