Mot solen och värmen

Nu har jag fått ett ryck igen och vill bara fixa mitt pass och resa till värmen och ligga på en strand hela dagarna och steka sönder. Nej, inte riktigt men är grymt sugen på att komma iväg till annat ställe och se nya saker nu.

Har inte varit utomlands något detta år känns det som, eftersom jag bott här nu så är det ju inte utomlands och då är det klart jag vill åka iväg och därför har jag återfått suget på dessa konstiga länder som ingen vågar åka till som Israel, Jordanien och det. 

Jag såg på ett program för någon dag sedan som heter spanjorer i världen där de reser runt och man får se olika stränder och grejer och då var de just i Israel och så mkt turister och så det är där alltså. Innan har jag bara tänkt på svenskat, norskar, danskar och finländare som turister men det är ju fel. Bor man i Spanien, Turkiet åker man också på semester men kanske inte till de ställen som vi gör. 

Ida är på såklart så nu sitter jag och kollar reser, hotell, flyg och allt till Israel och Jordanien. Får se hur det går man iväg ska jag men vart det blir vet jag ännu inte. Och ni kan va lugna det är bara vanlig semester jag kommer max bli borta någon vecka.


Skulle absolut inte tacka nej till att resa iväg med denna tjej. Då vet jag att det kommer bli en kanonsemester! 

Men iaf på tal om Israel så sökte jag boende och hittade att man kan bo i en sovsal för män och kvinnor haha. Lät så himla kul och jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste vad det stod om det men va skoj och häftigt. Det hade jag lätt kunnat pröva, för jag menar hur mkt tid spenderar på man hotellrummet om man är på semester? Inte mkt och visst den lilla tid man spenderar där vill man väl att det ska va fräscht och så men då betalar jag hellre mindre pengar och bor lite ruttnare och kan resa fler ggr än bara en. Men alla har sina åsikter.

Nej, nu var det slut på drömmandet för denna gång, nu ska jag hoppa in i duschen, det är den värmen jag kan få nu vid denna tidpunkt på dygnet.

Vad har ni för resor inplanerade under 2012?? Några tips på länder man bör besöka?


Kommentarer
Postat av: Pappa Peter

Sverige ju för du har ju inte varit "utomlands" ju hihi puss



2012-01-18 @ 21:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0