Ny vecka, nya krafter

Har sovit hur bra som helst i natt och var grymt pigg när jag vaknade. Antog att A inte skulle till dagis idag och det stämde men jag va upp innan nio iaf och började med att plocka ur diskmaskinen och så såg jag hur skitit golvet i köket var så då tänkte jag det får bli en städdag helt enkelt.

Drog på musiken på familjens dator och dunkade medans jag dammsög i varenda hörn, till och med mellan alla pinnar på A:s spjälsäng och så vidare på alla jobbiga mattor och allt. Efter det städade jag och gnodde på båda toaletterna och hittade saker som vi letat efter ett tag. Speglarna och fönstrena, torkade golvet och dammade av. 

Handdukarna åkte ni i tvättmaskinen och efter det en omgång av mina och barnens kläder. Nu sitter jag här nyduschad och fräsch två timmar senare och är klar :) 

Lyckades på A att somna under tiden även att hon har svårt att andas för allt snor som bara rinner och rinner. Torkar hennes näsa en gång i minuten, jobbigt men så är det. Försökte använda sugasnorapparaten också men fyfan va svårt, måste ha någon som håller i hennes huvud för det är inte lätt då hon hatar den och tycker det är skitäckligt. Men det är ju bara för att hjälpa henne men det fattar ju inte hon stackarn. 

Nu ska jag snart sätta igång med maten, tänkte göra kycklingsallad först men det får bli till middag ist har jag kommit fram till, det blir hamburgare nu och lite sallad så kan I äta det till middag när vi äter det andra senare under kvällen. Perfekt! ;)

Dags att röra på sig igen. Tiden går och snart är det helg igen och ytterligare en vecka mindre innan det är dags för mig att ta mitt pick och pack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0