Skaldjur i mitt hjärta

hahahahaha, det trodde ni nog aldrig ni skulle få höra från mig. En som för ett år sedan absout inte stoppade i sig en fisk, inte ens smakade och på tal om skaldjur, visste knappt vad det var typ. Inte riktigt så illa men inte på tanken att jag skulle kunna käka det sådär bara som ingenting. 

Min första dag här sa R att jag ska lära dig äta fisk, när du åker härifrån kmr du äta fisk och det har han rätt i. Vi käkade fisk och han la alltid upp en på min tallrik och jag smakade och visst det var inte jättegott men det gick att äta och det har blivit godare och godare men jag tycker fortfarande inte om det asaballamycket men ni fattar. Blir jag bjuden på mat hemma nu och det är fisk så kommer jag äta ska jag säga er. Ni behöver inte göra en speciell rätt till mig. 

Skaldjuren har kommit på köpet, bläckfisk har jag tkt om sedan innan och nu har jag smakat på konstiga saker men hur gott som helst. Snäckor, musslor, krabbor, räkor och allt vad det nu är jag stoppar i mig i detta hus. 


Nu till saken, igår runt 22 kom det ett par till oss för att äta och ha det trevligt.

Vi åt skinka, oliver och anklever (kommer inte ihåg vad det heter men det är så jäkla gott) till att börja med.
Efter det var det huvudrätten som serverades och det var svart spaghetti med skaldjur och det var bläckfisk, musslor, snäckor och räkor m.m. och det var så himla gott :) Slaktade verkligen maten igår kväll. 
Efter det blev det olika sorters ostar och kex.
Slutligen efterrätten som jag hade gjort och det blev såklart min goda äpplepaj med glass och den var uppskattad.
Sedan ställdes det fram choklad och godis och vi spelade TP på spanska. Ja, det var inte lätt men mitt lag vann iaf för jag var så himla bra på att kasta tärningen ;)

Vill iaf bara säga det att shit vad gott det är!! Älskar det verkligen! 


Bild från i julas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0