Sjukhusbesök

Igår morse kände jag mig mkt bättre men eftersom jag typ bara legat i sängen de senaste två dagarna blev gårdagen riktigt jobbig. Först va jag tvungen att gå in mot centrum och köpa present till kalaset på vägen hem kände jag att de va jobbigt så jag kände att jag orkar inte gå fram och tillbaka hela dagen för att hämta och lämna barnen.

Då bestämde jag mig för att hämta A innan jag hämtade I i skolan. Så traskade sedan bort mot dagiset och får en bebis med mig hem som precis har ätit massa mat och är trött, hämtar I i skolan och så fort vi kommer hem lägger jag A och hon sover i tre timmar. Tack för det!

I sitter och kollar på film och jag ligger i soffan och halvsover. Skönt! Sedan fixade jag I i håret och med kläder och allt inför kalaset och sedan skulle jag ut och gå igen. Det är inte långt men har ju typ inte rört på mig på hela veckan så de tar på krafterna de lilla man rör sig. Vi gick iaf bortåt och där va de massa barn och A sprang omkring och de va grymt jobbigt för mig så efter en timma när M kom gick jag hemåt och duschade mig och la mig i soffan.

När de andra sedan kom hem runt 20.30 tog M med mig till sjukhuset och väl där fick jag säga hur jag kände och de kollade tempern, halsen, och andningen och sånt. Efter det var det tack och hej och iväg mot apoteket där jag blev fyra mediciner rikare. 

Fick för hals, värk i kroppen och feber, näsan och lite sånt. Så nu är de tabletter på morgonen, kvällen och upplösande grej jag ska dricka och nässpray innan jag går och lägger mig. Nu jäklar ska jag bli pigg.

Känner redan nu att natten varit skön. Inte sovit så bra sista nätterna för jag inte kunnat andas och så men efter att ha sprutat i nässprayen igår har jag sovit inatt och kunnat andas. Så de e nog på rätt väg :)

De blev mkt men så är det. Nu ska jag upp och käka frukost och inte göra mkt alls. R åkte tidigt i morse till Marbella och kommer inte hem förrän på söndag.

STUDENTEN idag och jag hade gärna befunnit mig i Sverige men icke sa Nicke! Och alla ni som har hoppats och trott att jag ska överraska, de hade jag mer än gärna gjort men tyvärr ni kan sluta tro något för det är sant att jag inte kommer hem. Ligger fortfarande i min säng med palmer, pool och 30 grader utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0