Svenskt midsommarfirande i Spanien

Ännu ett långt inlägg om mat och grejer hahah!

Nu ligger jag i sängen, eller sängen och sängen. På några madrasser i varsdagrummet under fläkten och ska när som helst sova. Midsommarfirande blev så lyckat.

Hela dagen har bestått av trötthet, sol, bad, städning, matlagning och fix inför kvällen. Vid 21 kom Ulla & Javier och de börjades med en svag gin tonic medans männen kollade fotbollen, M och U satt ute och pratade och M:s mamma och jag stod i köket och fixade de sista. 

När vi satte oss och började äta vid 22.00 var de så gott så jag skulle kunnat äta de hela tiden varje dag. Shit alltså. Va jag längtat efter denna måltid och va gott de var. Färskpotatis, gräddfil, sill, gräslök, räkor och knäckorbröd. Phuf, madre mia!! Helt sinnes sjukt va vi nöt allihopa. De var så gott!! 

Sedan dags för andra rätten som va lika god om inte godare och bara så i min stil och jag kunde inte sluta prata om den och herregud, de kommer ni få smaka på när jag kommer hem säger jag bara! Så god och lyxig rätt och så lätt att tillaga att det är pinsamt typ. 

En blandning med fläskfile, tomater, fetaost, potatis och sås. Recept kommer inom de närmaste dagarna! Jag kan inte förklara med ord hur gott det var, ni måste helt enkelt laga de själva och testa. Alla älskade även det. Det bäst var att de blev lite mat kvar och det ska jag utan tvekan äta imorn till middag antar jag att de blir. 
 
Sedan var det dags för efterrätt och då blev det enkelt men så gott, glass och bär, hallon, blåbär och jordgubbar. mumsgit värre! I helgen ska vi testa annan efterrätt bestående av fikon, ost och honung tror jag det var. 

Till all denna goda mat vi ätit denna kväll har vi druckit rött vin, öl, gin tonic och snaps såklart. Goa och glada är de dags att sova efter en toppenkväll med grymy bra mat och dryck men det bästa av allt sällskapet. 

Lite rörigt antar jag men aja, ni fattar nog att bra har vi haft de och att lite svensk mat kan göra så många människor överlyckliga! Tack för mig och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0